CAO-bod minister

  • insider

    Vanmiddag heeft de minister haar formele bod uitgebracht m.b.t. de CAO onderhandeligen.

    De inhoud hiervan is te raadplegen via de site's van de NPB en de ACP.

    Benieuwd naar de reaktie's

  • agent_haaglanden

    Ik heb het bod van de minister bekeken op de ACP site.

    Ik vind het een SLECHT bod, zeker als we kijken naar het voorstel van de bonden.

    5,75% salarsiverhoging, gespreid over 2 jr, das bruto voor de meeste dienders circa tussen de 120 en 160 bruto meer. Dus netto niet eens 100 euro meer (over 2 jr!!!)…..

    Dan lees ik vervolgens dat ze bonussen wil geven aan werknememer die vrije zondagen gaan opofferen! nou dit is te gek voor worden………..

    Over verhoging van de onregematigheidstoeslagen wat erg leeft, lees ik NIKS.

    Ook over uitbreiding van de uren voor OT, lees ik NIKS.

    Over heel veel belangrijke onderwerpen lees ik NIKS.

    Mijn mening is dat dit bod niet serieus genomen kan worden.

    Ben benieuwd hoe de rest erover denkt. Het wordt eens tijd dat ons beroep serieus genomen gaat worden, zeker door de overheid/regering. Zij 30% erbij, en ons met 5,75% over 2jr willen afpoeieren.

    Het is bij de politie het gesprek van de dag aan het worden dat iedereen klaagt over zijn salaris. Zeker in vergelijking met de salarissen in het bedrijfsleven en andere beroepsgroepen. Ons salaris is gewoon slecht (zeker als we de OT eraf denken) dus wordt het nu tijd dat we op onze “strepen”gaan staan en niet akkoord gaan met dit belachelijke voorstel.

    Groet

  • Graats

    Om te voorkomen dat er over 1 en hetzelfde onderwerp tegelijkertijd meerdere topics gaan lopen (dit is het politie en niet het politie CAO prikbord), verder discussiëren over de arbeidsvoorwaarden voor agenten kan in dit topic dat nog liep:

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=18&i=201592&t=201592

    Dit topic derhalve gesloten!

    Mod Arie