Vraag aan de politie plus antwoord

  • Deckers

    Zondag gaan we weer staken want het is super sunday, politie weer vol ik de picture, mooi he.

    Je krijgt 10 procent bovenop je salaris, een geweldige loonsverhoging, dus het lijkt me tijd om eindelijk weer eens iets te gaan doen voor je centen en te genieten van iets geweldigs als een voetbaltopper te begeleiden.

    Vraag aan de politie waaronder Bram:

    Is het niet zo dat jullie nooit tevreden zullen zijn met welk aanbod dan ook aangezien je veel meer verdiend dan iemand in de zorg (die in de regel ook nog een veel hoger opleidingsnivo heeft) ?

    Beste meneer Deckers/Hoenen,

    Wat leuk dat je dat nu uitgerekend aan mij vraagt.

    Hier je antwoord.

    Ik werk 38 uur per week, maximum schaal brigadier en 20 dienstjaren. Ik breng per maand een kleine 1800 euro netto mee naar huis. Ik vervul daarvoor een functie met HBO- werk-en denkniveau.

    Mijn echtgenote werkt in de zorg. Nu 4 jaar.Iets meer onregelmatigheid als ik. Heeft een MBO-opleiding en zij werkt 26 uur per week. Zij brengt ruim 1200 euro netto mee.

    Als zij dus 38 uur gaat werken heeft ze netto meer dan ik. Verschil zit hem, naast het basissalaris, in een veel betere vergoeding van de onregelmatige diensten.

    En ze hoeft ook nog niet eens voor 1 euro bruto per uur wekelijks 's-nachts beschikbaar zijn.

    Dan nog een korte uitleg over mijn 10%…..die 10% komen wij pas aan in 2010.

    Want de verhoging wordt gefaseerd ingevoerd over 3 jaar. Trek daar dus eens een procent of 2 per jaar aan inflatie af. Je hoeft dan geen HBO-er te zijn om uit te rekenen dat je dan maar 4% over hebt denk ik.

    Mijn echtgenote kreeg met terugwerkende kracht een kleine 4% al voor 2007 en per januari 2008 nog eens 3,65% erbij.

    Van voetbal heb ik voor het laatst genoten toen er nog spelers als Coen Molijn rondliepen. TOEN werd er gevoetbald voor het salaris dat voetballers verdienden. Tegenwoordig int de gemiddelde prof miljoenen voor het neerschoppen van de tegenstander. Dat noem jij genieten? Ik zie nog maar weinig mooi voetbal.

    Ten slotte: je huilt voor je geslagen wordt. Want dat er as zondag gestaakt gaat worden is nog helemaal niet zeker.

    Komt nog bij dat PSV zich achter de politie geschaard heeft en afstand neemt van het kort geding dat Ajax aangespannen heeft tegen de politiebonden om de actie te verbieden. Ben jij PSV-fan? Dan weet je nu hoe jouw club er over denkt. Ben je Ajax-fan? Dan mag je een voorbeeld nemen aan PSV.

    Hoe denk je trouwens over het feit dat er wekelijks honderden agenten nodig zijn zodat jij jouw geliefde spelletje kan bekijken? Vind je dat zelf ook niet raar eigenlijk?

    groeten,

    Bram.

  • A.T.

    Ze verdienen idd meer alleen krijgen ze het niet.

  • H.Koch

    De toonzetting is nu toch anders als in de vorige verwijderde topic.

    Komt het antwoord weer: 10 % is een fabeltje, als je dat wilt blijven geloven heeft verder reageren geen zin. Verder heb ik het idee dat “we” al meer dan genoeg doen voor onze centen dus zitten “we” niet te wachten op relschoppende voetbalsupporters ( druk ik me nog heel netjes uit). Daar komt bij dat het niet iets geweldigs is als een voetbaltopper maar iets gewelddadigs als een voetbaltopper!!!

    En als antwoord op je vraag: nee we zijn nooit tevreden, daarom staken we ook al jaren……..

  • Barbara mv Rik

    Joh het is toch nooit goed.

    Staak je, dan zijn die zgn supporters niet tevreden.

    Staak je niet en probeer je je werk te doen, is het ook niet goed.

    Hoor je diezelfde “supporters” roepen: “Moeten jullie niet staken?”

    @Deckers

    Schoenmaker blijf bij leest. ;)

  • Deckers

    Dieptriest voor mensen (bv ajacieden) die kaarten hebben voor Psv-Ajax hiervoor diep in de buidel moeten tasten (niet iedereen krijgt 10 procent erbij). En dit is al de tweede keer dat deze wedstrijd verzet wordt.

    Mijn advies: Ga lekker doordeweeks staken en pak eens iemand anders dan de voetbalsupporter, wij zijn al aan de beurt geweest.

    En mijn advies aan ter Horst: 10 procent is meer dan genoeg, het zijn immers belastingcenten en anders gaan we in Polen en Roemenie recruteren naar mensen die het wel voor dit geld willen doen.

    En zolang we die niet hebben zetten we het leger in.

    Geen chantage meer !

  • H.Koch

    Misschien zou je het antwoord van Bram (waar je tenslotte om vroeg!) eens moeten lezen voordat je weer commentaar geeft. Als je het al wilt snappen want horen en luisteren zijn niet hetzelfde…….

  • serine

    het is ook moeilijk om een blinde te laten zien….zelfs in 2008 ;)

  • joopc

    Beste Deckers,

    Ik ben een oud marechaussee en heb als marechaussee bij een politiekorps gewerkt. Ik weet wat een politieman/vrouw MOET doen om zijn geld te verdienen. Ik werk nu voor een bedrijfsbeveiligingsdienst en kom voor het salaris van een politieman/vrouw toch echt mijn bed niet uit. De minister MOET nu maar eens een diepe kniebuiging maken en gewoon gaan betalen wat de politieman/vrouw toekomt.

    Dat dat “vervelende” consequeties heeft voor een spelletje voetbal boeit mij voor geen meter. Voor een zogenaamde topweekeinde worden een paar honderd agenten ingezet en voor een finale van American Football in Frankfurt worden 15 agenten ingezet. Duidelijk dat gewoon voetbal niets meer met sport te maken heeft.

    Van mij mogen de acties veel verder gaan en ook veel harder worden. Ik heb in mijn achterhoofd het heldere feit dat de politieman/vrouw de burger niet in gevaar zal laten komen.

    joopc

  • Skywalker

    In de NFL competitie zit het publiek zelfs door elkaar. Geen enkel probleem.

    2 jaar terug is er een blikje op het veld gegooid door een supporter. Het haalde zelfs CNN. De desbetreffende is door het publiek richting de politie gebracht en tegen de tijd dat hij aan het eind van een vak was en overgedragen eigenlijk al niet meer herkenbaar.

    In Amerikaanse sport is de “agressie” op het veld, niet in het publiek.

    Skywalker

  • BennieMak

    Beste Bram,

    Zoals Guusje gisteravond na het afbreken van de zoveelste onderhandeling over het salaris van de politie opmerkte, en wat ook overduidelijk uit jouw ‘antwoord’ blijkt: Politie-medewerkers (ambtenaren) zijn geen geweldige onderhandelelaars. Zij zijn gewend om volledig hun zin te krijgen. Alweer een unicum in nederland wat blijkbaar een exclusief ‘recht’ is van (politie) ambtenaren.