Straatverbod zonder aanklacht?

  • Jopie198223

    Hopelijk kunnen hier wat mensen mij een reactie geven.

    Kan je tegen iemand een straatverbod eisen/krijgen/verzoeken waarvan men bij de politie op de hoogte is wat hij heeft gedaan, zonder dat je daarvoor een aanklacht hebt ingediend en zonder rechtzaak?

    Wie o wie kan mij het juiste antwoord geven?

    En mocht dit niet kunnen.

    Wat moet je allemaal doen zodat je dat straatverbod wél kan krijgen (voor die persoon dan die je niet in de buurt wilt hebben).

  • Rob II

    Nee, alleen de rechter kan een straatverbod opleggen. Een vonnis krijg je niet zonder een rechtszaak.

    De eerste stap zal zijn het inschakelen van een advocaat.

  • mwb

    Inderdaad, eerst advocaat, en dan zal er aangifte moeten worden gedaan.

    Een straatverbod heb je niet van de ene op de andere dag voor elkaar, daar gaan gerust een paar maanden overheen. Afhankelijk van de situatie zijn er in de tussentijd verschillende mogelijkheden om contact te vermijden, daarover kan een advocaat en de politie je in een persoonlijk gesprek beter adviseren.

  • Black Identity

    Dat is niet waar! Daar is geen advocaat voor nodig, ook geen rechter dien een klacht in en er kan door de politie een straatverbod en contact verbod uitegvoerd is worden zonder komst van een rechter of officier van justitie.. als het terecht zal er dus een straatverbod komen. Ik heb het zelf meegemaakt

  • Black Identity

    Nogmaals politie kan je een contactverbod opleggen en zelfs een terrein/straatverbod zonder tussenkomst van de rechter en of advocaat. Ik spreek uit ervaring.

  • MD

    Foute ervaring Black Identity, dat mag de politie NIET. Wees gerust, er zijn hier op het prikbord vaker mensen die zeggen dat ze een hoop ervaring hebben ;).

    Zoek maar eens met Google, dan zul je een hoop antwoorden vinden.

  • Black Identity

    Google? En google spreekt de waarheid?

    Antwoorden hoef ik niet te vinden via google, daar heb ik niets aan. Omdat het op internet staat is het zo? dacht het niet.

    De politie MAG dat wel en doet het ook.

  • Black Identity

    En als je vind dat je het beter weet door te zeggen dat het NIET mag, dan zal ik zeggen stap naar het politieburo in Amersfoort en vertel het even dat het NIET mag omdat je dat op internet hebt gelezen en internet de waarheid spreekt.

  • Black Identity

    En als laatste, hier zitten een hoop mensen op die maar wat in de ruimte aan het zwetsen zijn, maar concrete antwoorden geven dat is er niet bij, dingetjes kopieren van internet is de waarheid?….

    Er is een terreinverbod

    Straatverbod en contactverbod,

    contactverbod kan door de rechter worden opgelegd zowel via een civiele zaak als een strafzaak. Straatverbod cq Terreinverbod kan door de politie gegeven worden.

    En ja ik heb ervaring in veel gelijksoorte strafzaken en als je zogenaamd politieagent bent, typ mijn naam maar eens in in je systeem dat heb ik al vaker gezegd aangezien sommige denken dat in de ruimte aan het lullen ben. ik probeer met dit soort vragen concrete antwoorden te geven waar men ook wat aan heeft en niet, copy past dingen van internet.

  • MD

    In plaats van zelf in de ruimte te zwetsen vertel mij dan maar waar de politie de bevoegdheid vandaan haalt om een straatverbod op te leggen? Dat kan zij niet.

    Een straatverbod kan via een civiele procedure, een strafzaak (beiden via de rechter) of door door de burgemeester worden opgelegd.

    De politie is er alleen om te documenteren (dossiervorming) en handhaving als een straatverbod is opgelegd.

    Dus vertel mij wijze Black Identity. Op grond van welke bevoegdheid mag de politie zelfstandig een straatverbod opleggen?