Traditionele jaarwisseling in Brabants dorp Veen

  • KlaasVaak.

    Ik loop/fiets/rijd elke 2-4 weekend in horecagebied te handhaven op ongein.

    Als er iets te beleven valt waarbij er tegen de politie gevochten kan worden staat de gehele cliëntele op straat en als het kan knokken ze een potje mee.

    Ze hebben geen idee wat de aanleiding was .Maar what the heck, het is tegen de politie dus dan is het OK.

    Dus idd. Uitgaanskleding zegt niets over het niet betrokken zijn bij ongeregeldheden. Daar is meer voor nodig.

    Maar een busjes pepperspray en bivakmutsen geeft wettelijk gezien wel een redelijk vermoeden van schuld onder de gegeven omstandigheden.

    En meneer Bonte ken ik persoonlijk. Daar is mijn mening (deels) op gebaseerd. Die man deugd niet en ik heb ruim aangegeven waarom.

    Het is geen loze kreet. Trouwens de hele Rotterdamse gemeenteraad heeft hem destijds weggehoond. Daar zijn opnames van.

    Verder iemand (die trol) die probeert te vluchten zoals zij zelf zei, en zegt op camera dat de politie ergens langs liep en dan eerst moet gaan kijken? Komop.

    Me dunkt dat als je van 100 man een verklaring moet afnemen en die moet checken en wellicht opnieuw moet uitnodigen inclusief advocaat

    dan lukt dat niet binnen twee dagen. Een advocaat heeft meestal een gevulde agenda met afspraken die deels voor de rechtbank zijn.

    Maar als jij daar een conclusie aan wilt verbinden: prima.

    Ik zeg: al wordt er geen één veroordeeld. Opzet is geslaagd. Ze waren van straat met O&N.

    Want zonder veroordeling betekent nog niet dat de aanhouding onrechtmatig was. Geenszins.

    En liever schadevergoeding.betalen dan onschuldige burgers hun spul verrampeneren.

    Maar dat is mijn persoonlijke mening.

  • Planner

    BennieMak

    Laten we dus eerst vaststellen dat de reden waarom men vluchtte niet hun verdenking bevestigde, maar omdat er een troep meppende ME'ers aankwam!

    En heb jij ook al vastgesteld WAAROM er een troep ME'ers aankwam? Was dat omdat zij hun Oud en Nieuw lekker even wilden vieren door meppend op een groep totaal onschuldige feestgangers in avondkleding in te slaan?

  • KlaasVaak.

    Meneer Bonte op zijn sterkst (ahum):

    http://rotterdam.raadsinformatie.nl/notucastOD/preverg/16023#agendaItem532292

    En dan onderaan de pagina onder punt 12A klikken op “Hele agendapunt afspelen”.

    Tis even een zit, maar naarmate je vordert wordt het leuker en leuker.

    Wil je snel lachen zoek onder 12a de reactie:

    -van mevrouw Belhaj even op die constateert dat Bonte ontbreekt tijdens het door hem aangevraagde debat

    -anders de reactie van Bonte van 00:45 (onder de helf van alle reacties) in het bijzonder en al zijn andere reacties in het algemeen.

    Arno Bonte vond dat de gegoede Rotterdam best een Rosé-tje moest kunnen drinken in het park in de zomer.

    Dus moest het openbaar alcoholverbod van tafel.

    Dat daarmee het halve hier verblijvende Oostblok massaal gaat drinken in parken kan hij kennelijk niet voorzien?

    Dat hij daarmee onderscheid maken beveelt aan de politie en BOA's tijdens het handhaven kennelijk ook niet.

    Discriminatie?

    Maar hij is wel tegen preventief fouilleren want dat heeft tot niets geleid. Hmm elk 2e tot 4e weekend doe ik mee aan preventief fouilleren in uitgaansgebied en treft met grote regelmaat wapens aan.

    Dat varieert van een zakmesje, vlindermes, stiletto, knipmes, pepperspray, tot een kapmes en ja ook een pistool.

    Maar je zult maar tijdens het stappen een zakmesje over je wang getrokken krijgen. Ben je wel voor het leven getekend meneer Bonte.

    En waarom je dat spul meeneemt als je gaat stappen is mij niet bekend…

    http://janwaasdorp.blogspot.nl/2013/08/een-reactie-op-een-artikel-in-de-krant.html

  • BennieMak

    KlaasVaak. Schreef:

    ——————————————————-

    > Dus idd. Uitgaanskleding zegt niets over het niet

    > betrokken zijn bij ongeregeldheden. Daar is meer

    > voor nodig.

    > Maar een busjes pepperspray en bivakmutsen geeft

    > wettelijk gezien wel een redelijk vermoeden van

    > schuld onder de gegeven omstandigheden.

    Kijk, als het nou ging over ‘dikke trollen’ in avondjurk, een bivakmuts over hun hoofd en met een stuk ‘bijzonder zwaar vuurwerk’ in hun hand…dan zeg ik een redelijk vermoeden van betrokkenheid!

    > Ik zeg: al wordt er geen één veroordeeld. Opzet

    > is geslaagd. Ze waren van straat met O&N.

    > Want zonder veroordeling betekent nog niet dat de

    > aanhouding onrechtmatig was. Geenszins.

    Inderdaad, de hand aan de rechtSstaat!

    > En liever schadevergoeding.betalen dan onschuldige

    > burgers hun spul verrampeneren.

    > Maar dat is mijn persoonlijke mening.

    Wat vind je dan van het feit dat de maatschappij deze onkunde moet betalen? En niet alleen in schadevergoedingen, maar ook de overmatige inzet van dienders!

  • BennieMak

    Jji zit op het verkeerde prikbord, maar de heer Bonte zit wel op zijn plaats…mits de democratie dat ook vindt!

  • BennieMak

    Ik kan natuurlijk niet voor de ME praten!

    Deed jij dat nou ook maar eens!

  • Planner

    BennieNak

    Ik kan natuurlijk niet voor de ME praten!

    Je hebt normaal gesproken geen enkele moeite om uit de dikke duim de gedachten van Jan en Alleman uit te diepen, op basis van een krntenknipsel.

    BennieMak

    Deed jij dat nou ook maar eens!

    En waarom zou ik dat wel kunnen?

  • BennieMak

    Toon mij eens een bijdrage waar dat niet uit zou blijken dan!