Volgende week maatregelen Kanaleneiland

  • HJV

    UTRECHT - De gemeente Utrecht hoopt voor volgende week vrijdag concreet maatregelen te kunnen nemen in de wijk Kanaleneiland. Dat zei de woordvoerder van burgemeester Annie Brouwer-Korf dinsdag.

    De gemeente kondigde een aantal dagen geleden aan een samenscholingsverbod in te willen voeren voor een deel van Kanaleneiland.

    De woordvoerder zegt dat nu onder meer in kaart wordt gebracht om welk gebied het precies gaat, voor welk deel van de dag het verbod gaat en waar op en op wie het samenscholingsverbod zich precies richt. Ook de juridische kant van de zaak wordt bekeken.

    Overlast

    Aanleiding voor het samenscholingsverbod is toenemende overlast van jongeren en criminaliteit in de wijk. Kanaleneiland is één van de zogeheten probleemwijken in Utrecht, die ook op de lijst van minster Ella Vogelaar voorkomt.

    Actieplan

    De gemeente Utrecht is nog met de wijkraad van Kanaleneiland in gesprek over een actieplan voor de wijk. De gemeente organiseert een bijeenkomst voor bewoners in de wijk. Die staat op 3 oktober gepland.

    Samenscholingsverbod, lachertje, nog nooit gehoord dat 100 man nodig zijn om een 84 jarige van haar handtas te beroven

  • Petrus

    Deze week vergaderd de tweede kamer ook… althans vermoedelijk deze week, want dat wist de kamer voorzitter nog niet.

    Dagdelen en wijkdelen,… hoezo word het dan ondoorzichtelijk,… deze straat niet, maar die andere straat wel… het was al niets, maar het word nog minder.

    Maar goed, jij kent blijkbaar de oudjes in Utrecht niet,… daar moet je wel als groep op af gaan. Tasjes dieven zijn volgens mij meestal alleen, maar in Utrecht is dat af te raden,… overleef je gewoon niet, dat weten ze bji de politie ook;)

  • HJV

    Petrus schreef:

    > Maar goed, jij kent blijkbaar de oudjes in Utrecht niet,…

    > daar moet je wel als groep op af gaan. Tasjes dieven zijn

    > volgens mij meestal alleen, maar in Utrecht is dat af te

    > raden,… overleef je gewoon niet, dat weten ze bji de

    > politie ook;)

    Dit laatste mag je mij eens uitleggen, nu komt het bij mij over indien je de 65 bent gepasseerd dat je een verplicht bent een intregratie cursus zelfverdediging te volgen als je woont in één van de bekenste wijken onder de 40 vastgestelde asocialen wijken van Nederland, denkt te overleven en niet het risico te lopen dat voor een paar knaken je hersens worden ingeslagen.

    Verbaast me dat ze dit weten bij de politie, jammer dat ze dit denken en niet aanwezig zijn als er zich een voorval voordoet, zelf herhaling van dit feit doet ze niet anders denken.

  • Petrus

    Dat laatste was een klein grapje, want oudjes zijn gevaarlijker dan tuig.

    Mensen die het over veiligheid hebben nemen graag de extreemste voorbeelden en de meest zwakke groep, maar of deze ook het meest slachtoffer zijn is punt twee.

  • De enige echte Frits

    Nee, maar heb je wel eens gehoord dat het sterke groepsgedrag een flinke stimulans is voor crimineel gedrag?

    Het gaat niet alleen om het tasjesroven maar daarnaast nog om ander strafbare feiten en overlastgevend gedrag.

    Persoonlijk vind ik dit plan nog niet ver genoeg gaan.

    Je moet dat soort tuig gewoon met de ME een flink pak op hun donder geven en dat elke dag een keer of drie.

    Niet voor niets roepen die gasten zelf dat men hier met fluweel wordt aangepakt.

    Doe dus gewoon waar ze om vragen. Afrossen tot ze zich gedragen.

    Thuis gedragen ze zich wel omdat Pa er flink op los rost daar.

    Nou, ik wil op straat best Pa zijn.

    En wel van het soort “Poa” zoals Spaan en Vermeegen uitbeeldden in “De Boerderie”…joaren terug. :D

    mzzl,

    Frits.

  • Petrus

    Pa slaat niet want dat mag niet van de overheid anders nemen ze het kind weg. En daar vallen ook vele opvoedingen omdat pa passief word.

  • serine

    inderdaad…

  • Hyperactief A-P

    :D:D:D

  • HJV

    Mag Papa ook niet erop los rammen als hij 2 paspoorten heeft?

  • Hyperactief A-P

    Wat is nou de bedoeling van deze discussie HJV ??? Generaliseren of er sereus over discusseren ??? Als het laatste het geval is, dan heb ik nog wel wat feiten in de aanbieding van wat instanties in die tijd hebben laten liggen. Ik ken deze wijk/ en problematiek ook zeer goed vanachter de schermen aldaar. Maar ik wacht even af wat Arie doet, want als dit niet blijft staan omdat dezelfde discussie hierover pas 1 pagina terug staat, dan zit ik voor niks te typen. Groetjes v Hyperactief