Ik kijk het nog even aan.

  • Henk3

    Kamer duldt geen ontslag onder agenten

    Uitgegeven: 19 november 2007 21:39

    Laatst gewijzigd: 19 november 2007 22:36

    DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer eist dat de komende bezuinigingen bij de politie niet ten koste gaan van uitvoerend personeel. Coalitiefractie CDA en de oppositiepartijen SP en VVD zullen niet accepteren dat hierdoor minder agenten de straat op kunnen.

    Dat is maandagavond gebleken tijdens een debat over de begroting van het ministerie van Binnenlandse Zaken.

    De politie moet van het departement volgend jaar 25 miljoen euro bezuinigen. Dat bedrag loopt op tot 100 miljoen euro in 2011.

    Samenwerking

    Minister Guusje ter Horst verwacht dat de politiekorpsen het grootste deel van de bezuiniging kunnen bereiken door betere samenwerking, bijvoorbeeld met de inkoop van materieel. Uitvoerend personeel wordt wat haar betreft pas in de laatste plaats geraakt door de kostenreductie, maar de minister wil ontslag op de werkvloer niet helemaal uitsluiten.

    De bewindsvrouw vindt dat de politie vooral haar taak goed moet uitvoeren. Of dat nu met een paar agenten meer of minder gebeurt, noemt ze minder interessant. De politie telt momenteel ongeveer 53.500 werknemers.

    Garanties

    CDA-Kamerlid Maarten Haverkamp kan niet leven met die opstelling en wil harde garanties dat er geen enkele agent wordt ontslagen: “Want als je de deur maar op een kier zet, vrees ik dat het toch misgaat.” Ook de VVD en de SP willen de minister houden aan de afgesproken politiesterkte.

    De minister heeft in het overleg ook duidelijk gemaakt dat agenten vanaf 2009 jaarlijks een fitheidstest moeten afleggen. Dienders die een minder goede conditie hebben, krijgen dan nog drie jaar de tijd om aan de normen te voldoen. Vanaf 2012 kan een agent die niet fit genoeg is, worden onslagen.

    **********************************************************************

    Prima hoor al die eisen,zoals de fitheidstest e.d,niks mis mee.

    Maar nu wordt het toch echt tijd voor een fikse structurele netto loonsverhoging !

  • Henk3

    O ja,dit komt van www.nu.nl © pfff

  • S.. voorheen marjolein

    Ik heb het gevoel dat er niets bij komt bij het salaris. Ze roepen in Den Haag alweer dat er bezuinigd moet worden. Ik heb al bij andere banen gekeken zoals magazijn medewerker. Hier wordt al een salaris bij een 40 urige werkweek een bruto salaris van 2100 Euro. Het is niet veel meer dan mijn brutosalaris met 36 uur.

    Ik ben benieuwd. Hoe het allemaal gaat aflopen. Ik weet dat mijn team nog onderbezet is en dat zal dan toch altijd zo blijven en maar op onze schouders de lasten want je wilt de burger zo goed mogelijk van dienst zijn en wij mogen niet klagen. Nee hoor het is weer prettig om de computer aan te zetten en het begint met er mogen geen ontslagen vallen onder de bezuiningen van de politie.

    Gr S.

  • Henk3

    Ik vergelijk dit prachtige beroep absoluut niet met een magazijnmedewerker,met respect voor diezelfde magazijnmedewerker.

    We praten hier zoals je weet over gevaarlijke risicovolle situtaties,de eisen worden steeds meer en hoger gelegd.

    Als ik alle vakbonden afga ben ik overtuigd dat er salaris bij gaat komen.

    Is salaris dan alles ? Nee,maar wel erg belangrijk.Als het blijft zoals het blijft ben ik voor eind 2008 vertrokken.

    Werk zat.

  • - Gerard -

    Volgens mij heeft de minister het daar niet over. Met meer of minder politiemensen doet er niet toe, zegt ze. Zolang het maar goed politiewerk is. Dus besparen daar waar dat heel eenvoudig kan maar niet gebeurt.

  • S.. voorheen marjolein

    Ik vergelijk het werk niet met elkaar maar ik zag toevallig deze baan vanochtend in een krantje staan.

    Gr S.

  • *** Lotje ***

    Je hoort overal over bezuinigen. En loonsverhoging homaar. Maar… zou er loonsverhoging er zijn . Wat zou beter zijn ?? Met minder mensen, werken??? De veiligheid voor je zelf dan???

  • Ketel1

    Wordt dit weer het zoveelste topic op dit prikbord in korte tijd over wel of geen salarisverhoging voor politiemensen?

    Geloof dat we iedere maand dezelfde discussie hier zitten te voeren.

    De ene helft vindt dat de politie zwaar werk doet en meer geld moet krijgen en de andere helft vindt dat daar waar iedereen de buikriem moet aanhalen ook agenten dat moeten doen. Dat zal de weinig verrassende conclusie zijn.

  • Ketel1

    PS: ik bedoel maar

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=18&i=200097&t=199936

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=18&i=199252&t=198868

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=18&i=198289&t=198230

  • Henk3

    Auteur: Ketel1 (217.169.231.—)

    Datum: 20-11-2007 12:18

    Wordt dit weer het zoveelste topic op dit prikbord in korte tijd over wel of geen salarisverhoging voor politiemensen?

    ___________________________________

    Het WORDT het niet,het IS het al,jeneverliefhebber.