pittbul

• serine

joh er zitten regelmatig honden die nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan.goed opgevoed zijn,….maar domweg de juiste papieren niet hebben en om die reden worden afgemaakt.

honden die verziekt zijn en iemand hebben gegrepen in beslag nemen ok….maar omdat ze geen papieren hebben? dat is ziek.

• Black Identity

zijn ze alleen veboden als ze geen muilkorf dragen? of zijn ze zowiezo helemaal verboden?

• maria mv jennifer

ik heb zelf 12 jaar een am staff gehad .

dat zijn pits met papieren zeg maar ..

ik ben met haar op cursus gegaan .

dat heeft de fokker mij op het hart gedrukt.

en als ik haar uit liet keek ik altijd goed rond

kwam er een andere hond aan deed ik haar aan de lijn.

de jongen in kwestie luistert niet naar adviezen..

ik heb hem al aan geboden om de hond uit telaten

doet hij niet ..

heb hem gezegt lees de pitbul wet eens ..

heeft ie ook niet gedaan.

ik spreek hem nog 1 keer aan

zoniet ga ik stappen ondernemen

want het leven wat het dier nu heeft is ook niks..

de heledag in je mand liggen en wachten tot het baasje thuis komt:?:?

is een kwestie van tijd dat er iets gaat gebeuren..

maria

• serine

alle honden die lijken op verboden honden…zonder geldige FCI stambomen zijn veboden.

daarbij maakt het niet uit of die hond nou wel of niet ooit aggresief gedrag heeft vertoond.

ook kruizingen..van bijvoorbeeld boxer labrador..? ik noem maar wat, als er een van dat nest op een verboden hond LIJKT heeft de hond pech.

en dat is vals…deze honden worden op uiterlijk beoordeeld en niet op gedrag.

deze regeling is natuurlijk tot stand gekomen vanwegen de vele bijt incidenten..als je het mij vraagt een noodsprong…omdat men in nederland de eigenaren van verknipte honden niet aan wist te pakken.

door die onkunde zijn nu ook brave huisvrienden met het verkeerde uiterlijk het slachtoffer.

(ik zelf heb nooit een verboden hond gehad…wil er ook niet aan beginnen….maar vind wel dat de RAD wet niet spoort)

• ¥ Lotje ­­¥

door die onkunde zijn nu ook brave huisvrienden met het verkeerde uiterlijk het slachtoffer.

Ik had een labrador, en de vader van het beest was een herder :D

Dus was geen echte labrador . Een neppert dus :D ( hoe zeg ik dat nou ? hahaha….)Het beest was mijn beste vriendinnetje . Gehoorzaamde heel goed . en heeeeeeeeeeeeeeeel lief . Maar wel waakzaam . Maar idd je heb ook honden waar ik liever een wijd kringentje er om heen maak. Waar ik boos over word is :: Dat mensen de honden los laat lopen en de riem gewoon in hun handen hebben . Gloeiende zeg.. Ik zeg er ook altijd wat van hoewel ik eerst tot 10 zou moeten tellen ;)En zeker als de hond nog eens naar je toe komt en die loop dan los. ;)

• Barbara mv Rik

serine schreef:

>

> joh er zitten regelmatig honden die nog nooit een vlieg kwaad

> hebben gedaan.goed opgevoed zijn,….maar domweg de juiste

> papieren niet hebben en om die reden worden afgemaakt.

>

>

> honden die verziekt zijn en iemand hebben gegrepen in beslag

> nemen ok….maar omdat ze geen papieren hebben? dat is ziek.

Dit is niet altijd zo.

Bij mij in de wijk (waar ik werkzaam ben) hadden we ook zo'n pitbull.

Liep gewoon los op straat en besprong iedere hond. Reu of teef maakte hem niets uit.

Hondenbrigade erbij en laten vangen. Bleek de hond geen chip te hebben.

Officieel zou de hond in beslag genomen moeten worden. In dit geval kreeg de eigenaar, die tp kwam en een grote bek had wat wij met zijn hond deden, een waarschuwing. De hondenman legde ook uit dat het geen heksenjacht is van de politie. Het heeft ook geen prio. Het was op zich een lieve hond. Alleen het beste is, dat zijn ballen eraf moeten. Anders blijft hij honden bespringen en de kans bestaat dan dat je wel eens de verkeerde hondenman tegen kan komen die anders beslist.

• serine

klopt….

• Ketel1

Zucht….die eeuwige grote bek…….. zucht :(

• Black Identity

Bij jou komt er ook niets zinnigs uit dan comentaar geven op een ander inplaats van inhoudelijk over het onderwerp, zucht en proest nog maar verder.

• RT N-O

- Gerard -,

als ik jou was werd ik OvJ of ging ik de politiek in.

Gegroet…