politie schiet hond dood op snelweg

  • serine

    De Gelderse politie heeft vanochtend een loslopende hond doodgeschoten. De viervoeter liep op de snelweg A15 ter hoogte van Deil en vormde volgens de politie een groot gevaar voor het drukke ochtendverkeer.

    De politie meldde dat het ging om een grote hond. Het beest was gisteravond weggelopen uit een auto die bij knooppunt Deil over de kop is geslagen. De hond dook vanmorgen weer op, was niet benaderbaar en werd doodgeschoten

    (bron:NU.nl)

    Walgelijk dit….

    beest heeft pas een ongeluk mee gemaakt is de eigenaar en huis kwijt…compleet in de stress dus schieten wij hem maar dood?

    er was natuurlijk geen andere mogenlijkheid he?…vangnetten verdovings pijltjes….

    nee lekker de kogel…

    leuk voor die eigenaar ook trouwens….die net al een afschuwelijke ervaring achter de rug heeft…..nu ook nog zijn maatje kwijt.

    tuurlijk is een hond in shok niet benaderbaar…..

    wat een idioot nieuws bericht is dit zeg,,,wat een onkunde…wat een mis beleid.

    hier gaat mijn bloed van koken….om het zo maar te zeggen.

  • Black Identity

    Sluit me bij je aan … dit is walgelijk! Dat dier is in shock .. ik ben gek op honden en zal er kapot van zijn als dit mijn hond was geweest. Dit maakt mij ook woest. Hier is geen enkel excuus voor te bedenken. Als er een mens op de snelweg had gelopen had de politie die dan ook doodgeschoten? Wat is dit nu voor land waar er maar op los geschoten word …

  • Bozo

    Zoals je zelf al zegt is een dier in shock niet op korte afstand te benaderen. Daarom is verdoven ook geen optie, dit is alleen van korte afstand mogelijk. Vangnetten zijn dus ook geen optie. Hekaas blijven er dan weinig andere mogelijkheden over. Beetje jammer dat er verder net gedaan wordt alsof nederlandse agenten schietgrage cowboys zijn…..integendeel zou ik zeggen.

  • Black Identity

    als mensen en dieren niet te bereiken zijn omdat ze in schock zijn dan schiet je ze gewoon dood…. Er zijn altijd keuzes … ik vraag me af of er werkelijk wat geprobeerd is om die hond te vangen.

  • serine

    Zoals je zelf al zegt is een dier in shock niet op korte afstand te benaderen. Daarom is verdoven ook geen optie (aldus bozo)

    sinds waneer kan dit alleen binnen 1 meter afstand?….kennelijk kan dit volgens jou alleen op korte afstand….(dat is dus niet waar)

    Beetje jammer dat er verder net gedaan wordt alsof nederlandse agenten schietgrage cowboys zijn (aldus bozo)

    dit komt niet bij mij vandaan….je zal mij weinig betrappen op gezeik over de handels wijze van de politie….

    maar dit lieve BOZO….spoort domweg niet.

    ze moeten de ogen uit hun hoofd schamen.

  • Lans

    Erg triest voor die hond, dat staat als een paal boven water.

    Maar goed, wat moet je dan? Als je de rijvaardigheid cq anticiperingsvermogen van de gemiddelde bestuurder bekijkt dan is optie om snelweg stil te leggen absoluut geen optie.

    Dat staat garant voor een ongeval. (kop staart) met alle gevolgen van dien.

    Verdoven? Ja, in film dondert zo'n beest meteen neer. Geloof me, ieder dier reageert anders. Sowieso moet je inschatten dat je niet teveel verdovings-goedje gebruikt, legt het beest het loodje. Als je hopelijk de juiste hoeveelheid hebt kan het nog minuten duren voordat het beest neervalt.

    In die minuten kan het beest van de linker naar de rechterbaan lopen, met alle gevolgen van dien (uitleg overbodig hoop ik).

    In zo'n geval: Hoe triest ook, is er maar 1 remedie, zorgen dat het beest niets meer kan doen. Helaas is er dan maar 1 oplossing en het beestje af te schieten.

    Laten doorlopen geeft 1 oplossing: Hond aangereden (dood) en menselijke slachtoffers….

    Als je een beetje kennis van zaken hebt begrijp je dat het geen cowboy-actie is geweest. Ik weet zeker dat de diender die schoot zich er ook niet prettig bij voelt. Wie wil nu een hond afschieten? Maarja, veiligheid van de burgers staat bovenaan.

    Dan moet je wel eens zaken doen wat minder is….

  • Black Identity

    En als het nu eens een mens was? Ja ook mensen in schock lopen weleens op de snelweg als ze in de war zijn bijvoorbeeld of dronken … is vaak zat gebeurd … Wat dan? Had men dan hetzelfde gedaan??? Een hond of een mens het zijn allen levende personen. De snelweg stil leggen dat vind ik wel een optie.

  • Bert01

    Walgelijk is het juist dat sommige prikkers hier een HOND vergelijken met een mens!

    Jammer voor het baasje maar de enige juiste actie voor dat moment.

    wn verdovingspijltjes.. waar vandaan?? , enig idee hoelang dat gaat duren of denk je dat die standaard achterin een politieauto liggen.

  • Black Identity

    ach ja het is maar een hond he wat kan jou het ook schelen het is de jouwe niet, als ik vraag hoe men bij een mens handeld in zo'n situatie dan heb ik daar nog steeds geen antwoord op waarschijnlijk gewoon hetzelfde. Die conclusie trek ik eruit nu.

  • Black Identity

    Weet je wat ik walgelijk vind het altijd maar proberen goed te praten van elke actie die de politie neemt ongeacht of het gegrond is of niet … of het zo te zeggen dat er altijd wel een excuus uitrolt, en dan heb ik het hier over de reacties op dit prikbord en waarom omdat hier een hoop politie agenten op zitten die hun beroep en of hun collega's willen verdedigen. vergeet niet dat er ook gewone burgers op komen prikken die ook een mening hebben.