politie schiet hond dood op snelweg

• A.T.

Nadeel is dat mensen hier gevoel voor verstand laten gelden. Een doodgeschoten hond is zielig dus verzint men van alles om maar aan te tonen dat de politie voorbarig te werk is gegaan en dat het anders had gekund etc. En dit terwijl men niet eens ter plaatse was en helegaar de omstandigheden niet kende.

Dat doet mij denken aan het gezeik over ‘ waarschuwingsschoten’ en ‘schieten in het been’ als een agent in doodsnood een aanvaller heeft doodgeschoten.

Een beter voorbeeld van ‘ beste stuurlui’ kan ik overigens niet bedenken dan het gezanik rond de doodgeschoten hond.

• Bozo

Amen, da's nou ook wat ik bedoelde….

• serine

ja had de hond ook in de dij kunnen schieten toch?….

ik vraag mij af of de eigenaar van het dier er net zo over denkt al jij. of de mensen die het hebben zien gebeuren

• - Gerard -

serine schreef:

>

>

> en verder ben ik voor het redden van ieder leven….dus ook

> voor het leven van MAAR een hond…

Nou, pak de fiets en op naar het slachthuis. Werk zat. ;)

• Bozo

Niet laatdunkend bedoelt Serine, maar 2 opmerkingen:

Als eerste, ik weet niet of je ooit met een vuurwapen hebt geschoten, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet meevalt om met een vuistvuurwapen een bewegend doel precies te raken waar je het wilt raken, om een paniekerige hond in z'n dij te raken (een relatief klein trefvlak) is dus niet zo makkelijk als je waarschijnlijk denkt.

Tweede: heb je enig idee wat voor schade de kogel zou aanrichten als je het beestje al in z'n dij raakt? Ik durf wel te stellen dat het dier hier dusdanig gewond door raakt, dat het na veel pijn geleden te hebben, alsnog moet worden afgemaakt.

Voor de baas en omstanders niet leuk om het hele gebeuren te hebben moeten zien, maar wanneer er door het dier een ernstig ongeval veroorzaakt was, was dit voor hen ook geen prettig gezicht geweest. En als ze voor jou mogelijkheid hadden gekozen hadden ze ook een gewonde hond horen janken, ook niet prettig.

• HM

Relativeren is ook een kunst zeg als je de reacties hier leest. Alsof de agent die het schot gelost heeft dit lachend heeft gedaan. En daarbij een dier kun je simpelweg niet met een mens vergelijken zo simpel is het nu eenmaal

• Boon70

Daar verbaas ik me ook een beetje over, maar goed, we zijn niet allemaal hetzelfde. Baasje heeft trouwens nog “mazzel” dat er door de haar/zijn loslopende hond geen aanrijding gebeurd is en vervolgens aansprakelijk wordt gesteld. Al met al bijzonder triest, maar een dier gelijkstellen met een mens gaat mij ook iets te ver.

• HankH

Mensen die honden gelijkstellen met kinderen zijn volgens mij elk gevoel voor realiteit verloren. Evenals mensen die met allerlei onpraktische handgrepen komen om een situatie zoals bovenstaand omschreven proberen op te lossen; vangnetten, in het dijbeen schieten. Waarom niet geprobeerd om met een pak bonzo de hond naar de kant van de weg te lokken? Waarom niet Crocodile Dundee gebeld om het beest onder hypnose te brengen?

Aan Serine: ben jij er ook zo een die op een drukke vierbaans snelweg bovenop de remmen gaat staan als een eend dreigt over te steken?

• VJ

Ja voor sommige is een hond een lid van het gezin. Voor anderen is dat ook de cavia ja :)

Maarre aangezien we toch dieren met mensen aan het vergelijken zijn. Ik heb ook mensen wel eens gezien met een riem om de nek.

Er zijn blijkbaar overeenkomsten. Maar ja. Een hond drie keer vorderen om de snelweg af te gaan wordt hem ook niet!!!!!!!!!!!!

• VJ

Ja voor sommige is een hond een lid van het gezin. Voor anderen is dat ook de cavia ja

Maarre aangezien we toch dieren met mensen aan het vergelijken zijn. Ik heb ook mensen wel eens gezien met een riem om de nek.

Er zijn blijkbaar overeenkomsten. Maar ja. Een hond drie keer vorderen om de snelweg af te gaan wordt hem ook niet!!!!!!!!!!!!