Zondag gaan we weer staken want het is super sunday, politie weer vol ik de picture, mooi he.
Je krijgt 10 procent bovenop je salaris, een geweldige loonsverhoging, dus het lijkt me tijd om eindelijk weer eens iets te gaan doen voor je centen en te genieten van iets geweldigs als een voetbaltopper te begeleiden.
Vraag aan de politie waaronder Bram:
Is het niet zo dat jullie nooit tevreden zullen zijn met welk aanbod dan ook aangezien je veel meer verdiend dan iemand in de zorg (die in de regel ook nog een veel hoger opleidingsnivo heeft) ?
Beste meneer Deckers/Hoenen,
Wat leuk dat je dat nu uitgerekend aan mij vraagt.
Hier je antwoord.
Ik werk 38 uur per week, maximum schaal brigadier en 20 dienstjaren. Ik breng per maand een kleine 1800 euro netto mee naar huis. Ik vervul daarvoor een functie met HBO- werk-en denkniveau.
Mijn echtgenote werkt in de zorg. Nu 4 jaar.Iets meer onregelmatigheid als ik. Heeft een MBO-opleiding en zij werkt 26 uur per week. Zij brengt ruim 1200 euro netto mee.
Als zij dus 38 uur gaat werken heeft ze netto meer dan ik. Verschil zit hem, naast het basissalaris, in een veel betere vergoeding van de onregelmatige diensten.
En ze hoeft ook nog niet eens voor 1 euro bruto per uur wekelijks 's-nachts beschikbaar zijn.
Dan nog een korte uitleg over mijn 10%…..die 10% komen wij pas aan in 2010.
Want de verhoging wordt gefaseerd ingevoerd over 3 jaar. Trek daar dus eens een procent of 2 per jaar aan inflatie af. Je hoeft dan geen HBO-er te zijn om uit te rekenen dat je dan maar 4% over hebt denk ik.
Mijn echtgenote kreeg met terugwerkende kracht een kleine 4% al voor 2007 en per januari 2008 nog eens 3,65% erbij.
Van voetbal heb ik voor het laatst genoten toen er nog spelers als Coen Molijn rondliepen. TOEN werd er gevoetbald voor het salaris dat voetballers verdienden. Tegenwoordig int de gemiddelde prof miljoenen voor het neerschoppen van de tegenstander. Dat noem jij genieten? Ik zie nog maar weinig mooi voetbal.
Ten slotte: je huilt voor je geslagen wordt. Want dat er as zondag gestaakt gaat worden is nog helemaal niet zeker.
Komt nog bij dat PSV zich achter de politie geschaard heeft en afstand neemt van het kort geding dat Ajax aangespannen heeft tegen de politiebonden om de actie te verbieden. Ben jij PSV-fan? Dan weet je nu hoe jouw club er over denkt. Ben je Ajax-fan? Dan mag je een voorbeeld nemen aan PSV.
Hoe denk je trouwens over het feit dat er wekelijks honderden agenten nodig zijn zodat jij jouw geliefde spelletje kan bekijken? Vind je dat zelf ook niet raar eigenlijk?
groeten,
Bram.