opleiding

• peter

Mijn dochter doet dit jaar eindexamen vmbo,en wil graag bij de politie.

Maar doordat ze nog maar net 16 jaar is kan ze nog niet solliciteren,daar moet je 17jaar en 7maanden oud voor zijn.

Maar nu weet ze niet welk vervolgstudie ze moet kiezen,omdat ze nog te jong is om te solliciteren,heeft iemand hier ervaring mee?

Heeft iemand een een idee welke studie het beste voor haar is,en een aansluiting kan zijn zijn voor de politie.

groet Peter.

• ~karin~

http://www.alfa-college.nl/scholieren/Scholieren/Beroepsopleidingen/EconomieDienstverlening/Beveiliging/tabid/570/Default.aspx

Bij ons in Groningen heb je dit, het wordt ook gebruikt als opstapje naar de politie, mischien is er ook zoiets bij jullie in de buurt

• Skywalker

Dag Peter, ik had hetzelfde “probleem”.

Daarom heb ik de op het Deltion College in Zwolle Lyceum Uniformberoepen gevolgd.

Hierbij krijg je de beveilgingsopleiding maar ook rondleiding in de keuken van politie, landmacht, marine, en marechaussee.

Onder andere ook excursies en dergelijke.

Ik heb daar een gruwelijk geweldig jaar gehad de survival in de Ardennen was ook fantastisch.

Vraag het ook eens aan de school decaan of hij hiermee gekend is.

Skywalker

• AAspirant

Je hebt in meerdere steden een soort van “schakeljaren”, daarin wordt je alvast een beetje voorbereid op het beroep en de sollicitatieprocedure. Mogelijk dat u deze ook in uw buurt kunt vinden.

• cieltje

Onze dochter en schoondochter hopen volgend schooljaar de opleiding beveiling/doorstroom politie te gaan volgen in Ede. Volgens de klasselijst zullen zij de enige meisjes zijn die deze opleiding willen volgen, is dat altijd zo, meer jongens dan meisjes??

• AAspirant

Ja, dat is nog steeds aan de orde, al zijn de vrouwelijke collega's erg in opkomst. Maar van de 20 personen in mijn groep, zitten er 6 vrouwen.