Achtervolging in wegmisbruikers ging te ver?

• A.T.

Naar aanleiding van dit filmpje:

http://nl.youtube.com/watch?v=48jZl3ID9yY

De vraag: ging dit nu te ver en hadden de agenten beter kunnen stoppen toen ze zagen dat de criineel zeer ver ging in zijn vluchtgedrag. Of zijn er mensen die zeggen ‘eindelijk pakken ze eens boeven, goed gedaan’?

Ikzelf neig naar het eerste, want het ging hier en daar maar net goed. En een mensenleven is toch meer waard dan een al dan niet gepakte autodief.

Maar ik krijg spontaan kotsneigingen als ik de stemmingmakerij in de Televaag lees en de hypocriete commentaren op Flitsservice, niet vies om allerlei verkeerscriminelen juridische bijstand en/of tips te verlenen, waar ze sowiezo al een hekel aan de politie hebben en nu een gat in de lucht springen dat ze weer wat ‘munitie’ hebben.

• Barbara mv Rik

Was dit in Rotterdam geweest, dan denk ik dat de PMK de eenheid al lang tot “staken achtervolging” had gemaand.

Overigens knap stuurwerk en rijmanskunst van de collega.

Wat de Televaag en die andere ééncelligen ervan denken vind ik niet interessant.

• Simon H.

Tip: negeer alles wat met de Flitsservice te maken heeft. Daar wordt zelfs een 19 jarige die met 190 over een 80 km weg heeft gereden nog gehuldigd als held.

Ik heb de uitzending gisteren gezien. Ik zag de politie regelmatig afwegen of ze wel of niet in moesten halen. Ze haalden alleen in op het moment dat ze zagen dat de tegenligger daartoe gelegenheid bood.

Als ze deze vent hadden laten lopen dan doet hij het gewoon nog een keer, net zolang tot ie wordt gepakt. Het was duidelijk dat de crimineel dit niet voor het eerst deed.

• Koen Hakvoort

Totaal onverantwoord. Met dergelijke acties - hoe bekwaam ook uitgevoerd - dient de politie de verkeersveiligheid niet; integendeel. In feite is het stuntwerk voor hoge kijkcijfers waarmee slechts (?) de zakken van SBS6 gevuld worden.

Wantrouwend van aard als ik ben, vraag ik mij dan direct af of dit commercieel geinspireerd politiewerk is.

• De enige echte Frits

Ik sluit mij aan bij Zorbacop.

Prima uitgevoerde achtervolging. En prima gereageerd door de overige weggebruikers.

mzzl,

Frits.

• ~karin~

Ik vondt het toch te ver gaan, het gevaar wat de overige weggebruikers liepen was echt enorm.

De inzet van een politieheli zou top zijn maar helaas zijn die erg schaars, wel pleit ik voor een vette zware straf voor zo'n jongeman die heel wat mensen in gevaar heeft gebracht.

• fj

Alles wat anders als jou denkt, is in jou ogen eencellig.

Vandaar dat je op dit niveau mag werken?

• AAspirant

Maar om zo'n jongen te pakken mag de politie dus niets doen ? Ik vind het moeilijk te zeggen waar de grens ligt, op zich heeft de politie (zelf) de achtervolging veilig uitgevoerd.

@ Koen, je uitspraken vind ik een beetje lijken op de gemiddelde Telegraaf journalist.

• HM

Als ze niets doen zijn het watjes en mietjes en nu pakken ze er een en dan lees je links en rechts weer dat ze te ver gegaan zijn. Daar zou je toch ook wel behoorlijk moe van kunnen worden.

• reem

Ik heb het filmpje net 2 keer bekeken en ik moet zeggen dat beide partijen een knap staaltje stuurmanskunst laten zien. Al was het duidelijk dat de vluchtende partij in paniek raakte.

Vooral toen de MB tussen truck met oplegger en personenauto manouvreerde en z'n zijspiegel zowat kwijt was ging het er link aan toe.

Begrijpelijk dat elders van hogeraf een dergelijke achtervolging wordt afgeblazen om ‘t vluchtend wild geen brokken te laten veroorzaken en collega’s heelhuids uit de strijd te krijgen. Maar het moet idd worden gezegd….Heeeel knap werk van deze agenten.