Achtervolging in wegmisbruikers ging te ver?

• - Gerard -

A.T. schreef:

>

……Of zijn er mensen die zeggen ‘eindelijk pakken ze eens boeven, goed gedaan’?

Inderdaad. Prima werk van de politie. Zelf heb ik ook zo'n rijopleiding gedaan (allejezus duur) en ach ….. is het gevaarlijk? Volgens mij niet.

Het moet gewoon zo zijn dat geen enkel autodief het idee krijgt aan de politie te kunnen ontsnappen. Verschil met de VS of GB is ….. de politie van ons rijdt over het algemeen is die vieze stinkende niet vooruit te branden dieseltjes. Vandaar dat je ook maar 1 politieauto in de achtervolging ziet. In de VS en GB is dat wel even anders.

• boevenvanger

Is het gevaarlijk volgens mij niet???

Ik weet niet of we het over hetzelfde filmpje hebben maar volgens mij is het wel degelijk gevaarlijk!!

Hoe kun je nu zeggen dat met 230 km/h achter een mafkees aanrijden op een weg waar het overige verkeer 70 rijdt niet gevaarlijk is?

Dat deze agent goed kan sturen doet daar niet aan af. Je neemt in dergelijke gevallen risico's die in een fractie van seconde ook heeeeel anders af kunnen lopen. Gelukkig nu niet gebeurd. Maar je rijdt zo'n rit ook op adrenaline en de wil om die vent te pakken.

De agent is kwestie heeft goed gereden maar zoals je ziet neemt de bestuurder van de Mercedes wel zeeeeeeeeeeer grote risico's. Het is lastig om in dergelijke situaties zelf de beslissing te maken om de achtervolging te staken, zeker omdat jij ook heeel graag wilt dat die vent wordt gepakt. Neemt niet weg dat als die Renault Scenic niet was gestopt hij er met 130 km/h frontaal was opgebotst en waarvoor? Voor een gestolen auto.

Blijft lastig en ik zou ook niet weten wat ik had gedaan, dus ik veroordeel de agenten ook niet, maar dat het niet gevaarlijk is bestrijd ik ten zeerste.

• - Gerard -

boevenvanger, je moet niet vergeten dat je naar een filmpje kijkt. Twee dimensionaal. Een tunnelbeeld. Geen gevoel voor afstanden ….. niet je eigen voet op het gaspedaal.

Ik krijg het al Spaans benauwd als mijn vriendin 50 km p/u rijdt. ;)

• serine

inderdaad een knap staaltje samenwerking tussen burgers en politie…

goed gedaan….

juist prima om met sirene erachter aan te blijven rijden….

hij reed immers al levens gevaarlijk hard…hij had juist iemand dood kunnen rijden zonder de sirene er achter aan.

nu werden burgers geallarmeerd…en menigeen reageerden daar correct op.

dit had zonder dit adequate optreden wel heel anders af kunnen lopen.

• Skywalker

Geen idee, denk dat niemand er een antwoord op kan geven.

Kijk het filmpje nog maar eens maar nu in het achterhoofd:

“hier is in geknipt en niet te zuinig ook!”

Skywalker

• boevenvanger

Hahaha!

• Barbara mv Rik

Sorry voelde jij je aangesproken?

Wist niet dat jij ook zo'n aanhanger van flitsservice was.

Ik vind dat je de plank gigantisch mis slaat met je opmerking.

• fj

Ik heb niks met flitsservice.

Maar je neerbuigende opmerking over andersdenkenden gaat me te ver.

Overigens lukt het mij maar niet om iets van een smiley weg te krijgen in dit forum.

• Barbara mv Rik

Dat is jou probleem. Niet de mijne. :D

• A.T.

Niet zo moeilijk hoor

: en ) is :)

: en ; is ;)

: en ? is :?

: en ( is :(

: en D is :D