Snelheidsduivel

• wdm

Hoi iedereen,

Ik lees dit stukje nu zo op nu.nl:

http://www.nu.nl/news/1478257/10/Snelheidsduivel_rijdt_254_km_u_over_Afsluitdijk.html

Hier is toch wel sprake van discriminatie door politie/ justitie.

Waarom wordt er van iemand die met 254 kilometer per uur niet zijn rijbewijs/ auto in beslag genomen?

Puur alleen maar omdat het een buitenlander is zoals het er staat?

Sorry maar dit slaat toch echt nergens op.

Die gast woont binnen de EEG, dus vervolging is wel heel makkelijk te realiseren.

1500 euro boete en direct betalen, maar daarna kan hij gewoon weg door rijden en weer zo'n rijgedrag tonen.

Jongens waar gaan we heen met dit beleid?

Ik zou zeggen, dit soort gasten voor hun leven lang hun rijbewijs innemen, opsluiten, auto in beslag en gelijk laten vernietigen.

Schande dit soort zaken.

• Mark27

Had volgens mij iets te maken met buitenlander en lik op op stuk, en bovendien met de beslissing van de OvJ.

• wdm

Mark27,

Klopt heeft ook te maken dat het een buitenlander is, maar waarom een verschil tussen Nederlander zijnde of Buitenlander zijnde, met name iemand die in de EEG woont.

Met dit soort beslissingen door justitie, krijgt de politie het wel zwaar. Stel je voor ze houden morgen een Nederlander aan met soort gelijke overtreding. Zijn auto wordt wel in beslag genomen, en die Nederlander heeft dit artikel ook gelezen/ gehoord, nou ik zou in zo'n geval ook zeer woest worden naar de politie toe die mij zou aanhouden en mijn auto in beslag zou nemen.

Denk met dit soort beslissingen door justitie dat ze bij rechtszaken zeer zwak staan.

Gelukkig rij ik zelf nooit te hard in ieder geval nooit dit soort snelheden, hooguit een paar kilometer te hard (beneden de vijf).

• ¥ Lotje ­­¥

ja idd . Als dat nou eens iemand uit de doeken doet . Hoe dat zit . Waarom hij zo er van af komt……?????????????

• reem

Tja, 254 km/u en dan 1.500 euro boete is iets waar ik wel mee kan leven al snap ik de redenering van wdm en zal een Nederlandse hardrijder idd dit aangrijpen om de inbeslagname van zijn/haar auto te bestrijden.

Vervelender vind ik persoonlijk de tweede boete binnen een maand van 55 km/u waar 50 is toegestaan. Dus reed ik 58 km/u binnen de bebouwde kom.

Ik vind van mijzelf dat ik een bijzonder rustige rijder ben met nog geen 60 binnen de bebouwde kom op lanen waar men mij voorbij komt met 80 a 90 km/u en daar waar men 100 of 120 mag op de cruisecontrol ook die snelheid rijd. En dat in een Golf 1.8i Variant waarin je nauwelijks in de gaten hebt dat je met die snelheden over de weg gaat.

Het doet soms wel pijn een boete binnen te krijgen van 20 euro als je elke dag lelijk wordt aangekeken door medeweggebruikers die je maar als een slak over de weg vinden gaan en lelijke bewegingen maken tijdens het voorbij scheuren of het niet kunnen laten je te snijden of ff op de rem te gaan staan omdat zij vinden dat je de boel ophoudt..

Met 75% no-claim vind ik het onnodig iemand 20 euro boete te geven voor de 8 te hard gereden km's. Maar goed. Wet is wet.

Hopelijk gaat politie de bumperklevers en permanente linksrijders eens wat harder aanpakken, want ik zit dagelijks op de weg en wordt elke dag door talloze hardrijders opgedrukt. En dan zit er wel minder tussen dan 2 meter met snelheden van 100 tot 120 km/u. Levensgevaarlijk!

• fj

Op zich een inttrresante vraag.

Je woonplek is dus van invloed op de sanctie die men neemt.

En dat binnen de EU?

Niet dat ik iest over of tegen het feit heb dat iemand er voor gepakt wordt (PRIMA)

maar dat een buitenlander een andere straf krijgt lijkt mij inderdaad vreemd. En al haal je er 100 praktische redenen bij. Eerlijk is anders.

• HM

Het is toch jaren geweest dat een spanjaard (of andere buitenlander) zelfs al bij een simpele bekeuring direct moest betalen! Dan weten ze zeker dat ze de centen binnen hebben en anders kunnen ze er naar fluiten als ze niet meer in NL komen.

• wdm

Direct betalen, geen enkel probleem.

Maar bij een Nederlander zal de rijbewijs en auto direct in beslag genomen worden en dat is hier niet het geval geweest.

En dit valt voor een rechter bij een soort gelijke overtreding van een Nederlander niet goed te praten.

Denk dat de Nederlanders als men consequent is vanaf nu dus ook voor dit soort overtredingen hun auto en rijbewijs nooit kwijt zullen raken.

Weet niet wie die officier van justitie was, maar denk het beste dat de minister deze ovj maar direct onslaat, dit is echt een bezopen uitspraak, waardoor de politie ook in grote problemen komt.

• HM

Het komt misschien niet helemaal fair over maar dit is volgens mij gewoon landelijk hoor. Heb het vaker gezien dat men zo de zaken afhandeld bij een buitenlander

• wdm

Zou best landelijk beleid kunnen zijn, maar het klopt niet ten opzichte van de Nederlander.

Hoe verantwoord de politie de politie dit dan ten opzichte van een Nederlander?