Verbeurdverklaring kenteken..Wie is dan eigenaar?

• reem

Dank je wel rob voor je overduidelijke uitleg.

Er is idd afstand gedaan van het inbeslag genomen kenteken, zo heb ik vanmorgen begrepen na een telefoontje met degene waar het om gaat. Alle inbeslag genomen goederen van de omkatters werden verbeurd verklaard.

Het kenteken is kennelijk nooit door de politie of het O.M. (weet niet wie dat zou moeten doen volgens de regeltjes) naar de RDW gezonden met de mededeling dat het ongeldig verklaard moest worden o.i.d. Zodoende krijgt in deze de tenaamgestelde die boetes en wegenbelastingaanslagen en niet de kentekenhouder zijnde de staat der Nederlanden.

We zullen het met een uurtje zien bij de kantonrechter.

M.v.g. Reem.

• Rob II

De kentekenhouder is degene op wiens naam het kenteken staat en niet (formele) eigenaar van het kentekenbewijs.

• DePeter

Als mijn auto en het daarbij behorende kenteken verbeurd is verklaard, en je doet daarbij afstand van je goederen kan het volgens mij nooit zo zijn dat je dan nog verantwoordelijk gesteld kunt worden voor bekeuringen die namens dat kenteken zijn begaan. Er van uitgaande dat je een bewijs van verbeurd verklaring o.i.d. hebt gekregen, en mocht er dan alsnog met je ex-kenteken dingen zijn gedaan waarvoor bekeurd is dan heb je een bewijs dat jij het nooit gedaan kunt hebben en win je daarmee een eventuele strafzaak.

grtzzz

• Rob II

…. volgens mij ….. is bepaald geen sterke juridische basis voor een verweer.

Zolang een kenteken nog op naam staat en niet ongeldig is verklaard danwel geschorst is, is de kentekenhouder verantwoordelijk.

• DePeter

Als mijn kenteken plus auto verbeurd wordt verklaard op 10-10-2007, en er blijkt bvb dat er op 02-02-2008 (is een voorbeeld) een bekeuring op dat kenteken is uitgeschreven sta ik als burger wel degelijk sterk. Ik kan immers aantonen dat er inbeslagname is geweest op vernoemde datum, en misschien door “nalatig” handelen van betrokken agent is e.e.a. niet doorgegeven aan de RDW.

Geloof niet dat er ook maar een rechter is die mij schuldig zou bevinden.

Kenteken en auto is immers vanaf die datum niet meer van mij, ik heb alsware een vrijwaringsbewijs gekregen, althans ik heb bewijs van inbeslagname gekregen.

Juridisch sta ik sterk, zoniet erg sterk.

grtzzz

p.s. Maar je mag graag bewijs aanvoeren van mijn ongelijk, ben nooit te beroerd om mijn mening te veranderen.

• sijlvia

of er rijd iemand met de nummerborden rond??

wel het nummerbord niet de auto?