Nieuwe tarieven verkeersboetes bekend

• Charlie

Inhalen op een zebra of het passeren van een tram waar mensen uitstappen, gaat vanaf 1 april 240 euro kosten. Uw mobieltje vasthouden in de auto: 150 euro. Ook het flitsen wordt prijziger. Dat blijkt uit het nieuwe tariefoverzicht verkeersovertredingen van het ministerie van Justitie.

Dat de boetes met gemiddeld 20 procent omhoog gaan, werd afgelopen Prinsjesdag al aangekondigd. Nu zijn de daadwerkelijke tarieven echter bekend. De stijging is nodig om de Rijksbegroting rond te krijgen. Bij het opstellen van de begroting is men ervan uitgegaan dat de boete-opbrengst met 90 miljoen zou stijgen. Dat kan alleen wanneer de tarieven met gemiddeld 20% omhoog gaan.

De vorige verhoging dateert van 1 januari 2006. Afgelopen jaar handelde Justitie ruim 12,5 miljoen zaken af, waarvan circa 9 miljoen snelheidsovertredingen. Dat leverde de Staat ruim een half miljard euro op. De komende jaren zal het aantal verkeersovertreders die gepakt worden met nog een miljoen stijgen, is de verwachting.

Heb totaal geen moeite als ik boete zal ontvangen..eigen schuld dikke bult dan maar..maar als ik deze regel eruit haalt, dan draait mijn maag helemaal van om

* De stijging is nodig om de Rijksbegroting rond te krijgen *

Heeft dus helemaal niks met veiligheid te maken.

En als we ons nu aan de regels gaan houden moeten ze nog veel meer omhoog, het totaalbedrag zal gehaald moeten worden, en anders moeten we het op een andere manier betalen

• wim

Ik moet zeggen dat ik het steeds moeilijker verkoopbaar vind met die prijzen.

Waar werd redelijk en gematigd ook alweer genoemd in de wet.

• De enige echte Frits

Is het niet al sinds de invoering van boetes zo dat de opbrengst naar de staatskas gaat?

Dus dat is niets nieuws. Dat de inkomsten opgenomen worden in de begroting is eigenlijk dan ook heel normaal.

Je kunt individueel de regering pesten door geen bekeuringne op te lopen. Dat zien ze de begroting maar sluitend te krijgen zonder jouw bijdrage.

En als iedereen zich netjes aan de regels zou houden wordt een of andere belasting het jaar daarop verhoogd want het gld moet gewoon ergens vandaan komen.

mzzl,

Flits.

eh…Frits.

• Charlie

:D

• fj

Vervolgens worden de bekeuringen weer hoger of men gaat zaken verboden maken alleen maar om boetes te kunnen laten uitschrijven.

Het is net als met roken, ze willen het niet dat je het doet, maar wel dat je het koopt.

• Rob II

Nergens.

• - Gerard -

Charlie schreef:

>

>

> * De stijging is nodig om de Rijksbegroting rond te krijgen *

en

> Heeft dus helemaal niks met veiligheid te maken.

Onzinnige conclusie. De politie is sinds vorige week weer zo'n 330 miljoen duurder geworden. En de politie, zegt men, waarborgt onze veiligheid. Op het ministerie heeft men jaren gedacht dat politieagenten van louter lucht konden leven …….

;)

• - Gerard -

In Nederland is alles verboden fj, totdat ………. totdat het wordt toegestaan.

Als je er eens bij stilstaat, dan moet 't je toch wel verbazen.

Je hebt een aannemer, die legt ergens wat asfalt neer in opdracht van een gemeente of Rijkswaterstaat. Vervolgens komt er een lijnentrekker die een doorgetrokken streept aanbrengt op dat asfalt. Jij rijdt over die hagelnieuwe weg en over die doorgetrokken streep. Je wordt aan de kant gezet, en als je een agent treft die nog koppijn heeft van een avond flink doorzuipen met zijn voetbalvrienden, word je, naast het feit dat je een vette boete moet betalen, ook nog eens van asociaal rijgedrag beticht.

En dan denk je aan een tijdje terug, toen de plek waar jij nu een boete moet betalen en voor asociaal wordt uitgemaakt, nog gewoon een stuk weiland was waar konijntjes worteltjes zaten te peuzelen en stiekum in elkaars holletje kropen.

• Richard

Dat heet nou ontwikkeling…..

Maar brace yourself, ik voorzie een hoop commentaar op je posting.

Prettige wedstrijd. ;)

*pakt chips en zo

• fj

De vraag is.

Wordt het veiliger nu een boete een paar procent duurder is?