Wat is dit voor een onzin?

• wdm

http://www.nu.nl/news/1488460/122/Vluchtende_winkeldief_vergeet_zoon.html

Waar slaat deze reactie van de politie nou weer op? Nou ja reactie, zeg maar rustig geen reactie. Want ze doen nog niets.

Waarom laten ze die man vrijwillig melden ? Waarom niet direct oppakken die gast en opsluiten?

Het wordt echt steeds gekker hier in Nederland.

• ¥ Lotje ­­¥

Je weet niet wat er achter zit.Misschien met zachte hand bereiken…..

• boevenvanger

Pfffffffff oordelen al weer klaar Wdm?

Misschien weet de politie niet waar de man zit omdat hij niet thuis is. Lastig oppakken en opsluiten dan he. Vandaar ontbieden op het buro. Als hij dan zelf komt is het doel bereikt toch? Misschien capaciteitsproblemen ivm andere zaken die voorrang krijgen en als men dan mag kiezen is de aanhouding uitstellen misschien wel veel beter zodat men er meer tijd aan kan besteden.

Feit blijft dat de man, zoals ik het begrijp als verdachte is aangemerkt dus er zal echt wel procesverbaal opgemaakt gaan worden.

Dat jij het niet begrijpt wil nog niet zeggen dat het onzin is. Er zijn verschillende verklaringen voor te geven. Dat het raar over kan komen is een tweede.

• wdm

Iemand meesleuren over de moterkap van de auto, sorry hoor maar dit vind ik toch een zeer ernstig feit.

Het stelen van een pakje boter, dat is natuurlijk niet ernstig genoeg en heeft geen directe hast om iemand op te pakken per direct. Maar voor de winkelier is dit al moeilijk te begrijpen dat hier geen directe haast mee gemaakt wordt.

Maar het feit wat hij daarna gedaan heeft vind ik toch echt wel prioriteit om direct op zoek te gaan naar zo'n iemand als men niet weet waar hij te vinden is.

De politie heeft hem gebeld, dus via mobile telefoon is hij te traceren waar hij zich bevind.

• Claudia Mv M en D

Volgens mij kijk je te veel naar die amerikanse serie's op tv. Want het gaat allemaal niet zo makkelijk. Die man is gevlucht en kan overal zitten. Telefoon traceren gaat ook niet van 123 Wat als hij een prepaid heeft dan is hij echt niet te vinden. Maar ooit zullen ze hem hebben en dan komt hij er niet zo makkelijk vanaf dus gewoon even geduld hebben.

Mvg Claudia

• De enige echte Frits

De grootste onzin komt uit jouwe koker want het is wel duidelijk dat je er geen ene bips van snapt, beste wdm.

Het zou beter geweest zijn als je jouw verbazing (want volgens mij gaat het hierom), anders had verpakt.

Zo in de trend van: "Ik las dit verhaal en ik verbaasde mij daarover. Kan iemand mij uitleggen waarom mogelijk zo gehandeld is? Mijn verwachting zou namelijk zijn dat…affijn, kleur verder zelf maar in.

Door de andere verpakking geef je aan niet te begriijpen waarom dit zo liep en dat je wilt leren begrijpen waarom daarvoor gekozen is. Dan hoef je het er natuurlijk niet mee eens te zijn zijn, dat moge duidelijk zijn.

Maar je weet dan in ieder geval wel waarmee je het niet eens bent.

In de herkansing maar weer….

mzzl,

Frits.

• Barbara mv Rik

:D Frits ze zijn niet allemaal zoals jij ;)

Sprak iedereen nou eens zo. Wat voor een heerlijke wereld zou dat zijn :D

• Charlie

Ik las een verhaal dat een inbreker bij een bejaarde man thuis al zijn waardevolle verzameling aan het stelen was.

De bejaarde man kon niets anders doen dan toekijken, omdat hij bang was dat de inbreker hem zou vermoorden/mishandelen als ie maar een vinger bewoog.

Enfin..nadat de inbreker de hele waardevolle verzameling ( 100.000 euro) had meegenomen, verliet hij de woning.

De buurvrouw van de bejaarde man zag op het gangpad deze inbreker de woning van de bejaarde man verlaten.

Zowel de bejaarde man als zijn buurvrouw konden een exacte beschrijving geven van de inbreker, wat ze ook gedaan hebben bij de politie.

Deze inbreker loopt nu nog steeds vrij rond….

Navraag bij de politie kwam als antwoord: “Wij hebben al contact opgenomen met deze inbreker..zowel schriftelijk als telefonisch, maar deze man komt maar niet opdagen” “Tsja, en wij kunnen hem ook niet verplichten om te komen ”

Zo..De enige echte Frits..dit wil ik echt leren begrijpen, en dan hoop ik dat ik niet als iemand word afgeschilderd met antwoorden als: "Je zal wel boete ontvangen hebben, of je zal wel een minder leuke aanvaring hebben gehad met de politie..of je hebt wat tegen de politie…..en bla bla bla….

Want dat zou wel heel goedkoop zijn, nietwaar ? ;-)

Ik heb helemaal niets tegen de politie..

• wdm

Als gewone bruger zijn dit soort berichten niet te bevatten en ook niet te begrijpen waarom de politie dit soort besluiten neemt.

En ja als gewone burger (ik ten minste wel) vind het toch echt een onzinnig besluit om niet direct naar die gast op zoek te gaan, maar hem eerst een kans te geven zich zelf te melden bij het bureau, en hem dan zelfs ook nog eens de gelegenheid te geven om een extra dag van zijn vrijheid te kunnen genieten.

Dit gaat er voor de gewone burger echt niet in.

• fj

De meest mooie dooddoener die jullie (lees de agenten onder jullie) gebruiken is dat een ander er niets van snapt.

Nee en daar zit nou het probleem. Dat de burger het allemaal niet meer snapt.

Dat men niet snapt waarom de prioriteiten zo raar gelegd worden.

Erg veel positiefs is er in het nieuws ook niet te melden.

Buiten het gedoe over de CAO. noem er eens even snel een paar.

De spijkenisse zaak. Wederom een veroordeelde die onschuldig blijkt te zijn ( vanwege het rechercheren met een kokervisie)

En ga zo maar door. o ja het aantal opgeloste zaken wat bedroefend laag is.

En dame die na d eeendjes voeren haar plastic zakje in een vuilbak gooit krijgt een boete omdat dat niet mag…..

En dan maar roepen dat wij het allemaal niet snappen. Inderdaad. Wij snappen het allemaal niet meer.

Die kerel even aanbieden langs te komen. Dat begrijpen wij niet.