Ik las een verhaal dat een inbreker bij een bejaarde man thuis al zijn waardevolle verzameling aan het stelen was.
De bejaarde man kon niets anders doen dan toekijken, omdat hij bang was dat de inbreker hem zou vermoorden/mishandelen als ie maar een vinger bewoog.
Enfin..nadat de inbreker de hele waardevolle verzameling ( 100.000 euro) had meegenomen, verliet hij de woning.
De buurvrouw van de bejaarde man zag op het gangpad deze inbreker de woning van de bejaarde man verlaten.
Zowel de bejaarde man als zijn buurvrouw konden een exacte beschrijving geven van de inbreker, wat ze ook gedaan hebben bij de politie.
Deze inbreker loopt nu nog steeds vrij rond….
Navraag bij de politie kwam als antwoord: “Wij hebben al contact opgenomen met deze inbreker..zowel schriftelijk als telefonisch, maar deze man komt maar niet opdagen” “Tsja, en wij kunnen hem ook niet verplichten om te komen ”
Zo..De enige echte Frits..dit wil ik echt leren begrijpen, en dan hoop ik dat ik niet als iemand word afgeschilderd met antwoorden als: "Je zal wel boete ontvangen hebben, of je zal wel een minder leuke aanvaring hebben gehad met de politie..of je hebt wat tegen de politie…..en bla bla bla….
Want dat zou wel heel goedkoop zijn, nietwaar ? ;-)
Ik heb helemaal niets tegen de politie..