scooter

• dirk

Is het mogenlijk om aan de hand van het kentekennummer de eigenaar van een scooter te achterhalen ??

Waarom deze vraag? De politie doet niets aan een gevonden scooter .

Bij aangifte werd er gemeld dat hij als gevonden voorwepen bij de gemeente moet worden opgegeven ( is ook gedaan ).

Deze scooter is denk ik maar een paar maanden oud, met 500 km.

De berijder zal hem best missen.

Kan er iemand helpen ??

• Willem J

Als je er vanuit gaat dat de scooter niet gestolen is en/of niet is voorzien van een vals kenteken, dan zou het een kwestie van een paar minuten moeten zijn om diegene op wiens naam het kenteken is afgegeven te achterhalen.

Dat zou eventueel zelfs op framenummer moeten kunnen

Even inkloppen in het systeem en de gegevens rollen er uit.

• dirk

Ik denk dat hij wel gestolen is. Daarom wil ik de gegevens van de eigenaar om hem/haar te melden waar de scooter is. Maar de politie wil/kan daar niet aan meewerken.

Dus wie kan helpen ?? Ik mail het kentekennummer wel door.

• Dieszel

Hoi Dirk

Ik begrijp je bedoeling en strekking van je vraag.

Echter zal hier niemand zijn die de gegevens gaat geven m.b.t. de eigenaar van de scooter. Dit zijn privegegevens en in de systemen van de politie natuurlijk naar voren te halen, echter is het voor de politie niet toegestaan die gegevens door te geven aan derden.

Dus helaas zul je hier niemand vinden die je gaat helpen (integriteit)

Ook niet prive via de email.

Suc6 met je zoektocht.

Mvg

• joopc

Ik heb oit in het grijze verleden geleerd dat je een fiets niet kan vinden, een voorwerp wel bijv een gouden ring! Hoe kun je een scooter vinden? Is dat ding niet met een bepaald doel op die plaats geplaatst?

joopc

• wdm

Klopt wat je zegt Dieszel,

Maar ik snap alleen niet dat de politie dan zelf niet eventjes de moeite neemt om contact op te nemen met de eigenaar van de kentekenplaat?

• dirk

Hij stond verscholen in de bosjes tegen het pand aan waar ik werk. Niet echt een plek waar je even je scooter zet om die later op te halen. En oja, hij stond ook niet op slot ofzo.

• dirk

Jammer dat niemand kan/mag helpen. Die slogan van : die pet past ons allemaal,

zal ik dan ook niet meer kunnen gebruiken.

• Barbara mv Rik

Ik weet niet in welke regio je zit, of welk bureau je geweest bent, maar ga nou eens gewoon met dat ding naar een politiebureau.

Geef aan waar je hem gevonden hebt en vraag of deze gesignaleerd staat.

Iedere diender zal je helpen.

Ik vind eerlijk gezegd je verhaal een beetje vaag en ongelooflijk.

• dirk

Hoezo vaag, geloof je me niet ? De regio is trouwens Rijnmond.

En waarom moeten wij naar het bureau met dat ding. Er kan toch gewoon aan de hand van het kentekennummer de eigenaar worden gevonden. Die hoef dan alleen maar gebeld te worden en heeft zijn scooter weer terug.

Het is zo makkelijk eigenlijk, maar de politie neemt niet eens de moeite om de aangifte op te nemen of even langs te komen.

Ik wil het nummer wel mailen, dan kan het nagetrokken worden en als bekend is wie de eigenaar is kan de politie toch hem/haar even bellen.