Agent contact kwijt met allochtoon

• wim

http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=919199/sc=ca0489

Tjonge jonge, echt de omgekeerde wereld.

Waarom zijn wij nou ineens het contact kwijt.

Wat heeft deze bevolkingsgroep gedaan dan van hun zijde om zoveel mogelijk het contact te houden. Overal waar ik kom blijven deze mensen stug in hun eigen taal kletsen, ook al staan ze onder de autochtonen. Door jong en oud.

Om maar iets van hun wil om aan te passen duidelijk te maken.

Ja, Nederland aan passen naar hun wensen.

Ik krijg hier wel een rare smaak van in mijn mond. Ontwrichte samenleving zeggen ze dan. Als die het niet al is.

Mvg

• De enige echte Frits

Stug de eigen taal blijven kletsen doen ze ook in Groningen, Friesland, Drente, Achterhoek, Limburg, Zeeland……..Dat lijkt mij geen argument.

Aanpassen hebben de Chinezen ook nog nooit gedaan. Blijven gewoon chinees kletsen en een enkeling komt iets verder dan “sambal bij???”

Niemand die echter roept dat Chinezen zich beter aan moeten passen.

Conclusie: aanpassing is niet het probleem. Wellicht meer het groepsgedrag dat bij sommige allochtonen op een verkeerde manier gebruikt wordt waardoor men elkaar ondersteunt in fout gedrag.

En daar moet de overheid iets mee, alsmede die groeperingen zelf.

De eerste stappen worden reeds zichtbaar…onlangs las ik nog dat een grote Islamitische groepering openlijk geweld en aanslagen veroordeelde. Dat is een grote stap in de goede richting.

Over een jaar of 10 a 15 heeft niemand het meer over Turken, Marokkanen, Moslims etc.

Dan hebben we het over de Polen die mislukt zijn hier.

mzzl,

Frits.

• DePeter

De enige echte Frits schreef:

>

> Stug de eigen taal blijven kletsen doen ze ook in Groningen,

> Friesland, Drente, Achterhoek, Limburg, Zeeland……..Dat

> lijkt mij geen argument.

Tweetalig zou dan wel wenslijk zijn.

> Aanpassen hebben de Chinezen ook nog nooit gedaan. Blijven

> gewoon chinees kletsen en een enkeling komt iets verder dan

> “sambal bij???”

> Niemand die echter roept dat Chinezen zich beter aan moeten

> passen.

Veroorzaken geen overlast en treden dus ook niet op de voorgrond.

> Conclusie: aanpassing is niet het probleem. Wellicht meer het

> groepsgedrag dat bij sommige allochtonen op een verkeerde

> manier gebruikt wordt waardoor men elkaar ondersteunt in fout

> gedrag.

Geloof zeker dat aanpassing wel het probleem is, jij past je toch ook aan als je ergens op “Vakantie” bent. En ja steunen doet men elkaar zeker, tenminste de jongere generatie die vindt het maar wat stoer om rotzooi te schoppen.

> En daar moet de overheid iets mee, alsmede die groeperingen

> zelf.

> De eerste stappen worden reeds zichtbaar…onlangs las ik nog

> dat een grote Islamitische groepering openlijk geweld en

> aanslagen veroordeelde. Dat is een grote stap in de goede

> richting.

Veroordelen of het een halt toeroepen dmv concrete stappen is nogal een verschil.

> Over een jaar of 10 a 15 heeft niemand het meer over Turken,

> Marokkanen, Moslims etc.

> Dan hebben we het over de Polen die mislukt zijn hier.

Of die “Domme Inheemsen”

>

> mzzl,

> Frits.

Ik zou willen dat je gelijk had Frits, ik zelf geloof er niet in.

grtzzz en een prettig maar vooral rustig weekend voor iedereen.

• Hank

Ik hou het simpel.

Het bericht had moeten zijn:

Allochtoon is contact met agent kwijt.

Denk daar maar eens over na.

• belker25

ja Hank ik ben het met je eens,

Ben wel benieuwd waar die stellingen altijd vandaan komen dat de Politie het contact kwijt is met allochtonen,

In mijn dagelijkse werk kom ik regelmatig in aanraking met zowel autochtonen als allochtonen die de weg compleet kwijt zijn…

Misschien dat die allochtonen die het contact kwijt zijn eens een paar jaar op retraite kunnen gaan bij hun eigen oorspronkelijke landen van herkomst zgn “roots” om wat bij te komen!!! dan na een paar jaar eerst een inburgeringscursus en bij voldoende motivatie/resultaat weer terug mogen komen. Dan zal het m.i. wat soepeler gaan.

Gegroet Belker25

• DePeter

Het is bij agenten niet anders dan bij de burgers, ook bij deze groep zitten genoeg dienders die tegen een allochtoon anders aankijken dan tegen een nederlander.

Hetzelfde geld voor de allochtoon.

Werkt dus twee kanten op, maar zoals zo vaak blaast de media het geheel weer uit zijn verband en moeten de (vaak puur stemmingmakerij) “Koppen” kranten verkopen.

Ik hecht en geen waarde aan en heb mijn eigen mening, en die anders dan wat de media mij wil doen geloven.

grtzzz

• ¥ Lotje ­­¥

Ik vind dat je daar wel gelijk in heb .

Laatst stond er op mijn werk een Marokaan van een jaar of 18 die een waarschuwing gehad had . In eens Marokaans te praten . Hoewel hij perfect Nederlands praat . En ook normaal doet. Maar na die waarschuwing in eens in zijn taal . en dat zou niet geven . Maar gelijk zo,n beetje staan te lachen onderling . Je voel je belazert dan wel . dat kan ik je wel zeggen . Heb hem er wel op aangesproken . …Maar als ze met een groepje zijn hebben ze ineens alle 4 a 5 hun woordje klaar . . Ik heb gezegd dat ze beter het pand nu konden verlaten .. ;)

Je moet dan altijd wel zeggen waarom en luister zeggen ze dan . Het waarom zeg ik wel maar luister . …..;) Heb hem duidelijk gemaakt dat hij beter kon luisteren ..

• serine

ik heb nergens problemen mee.

ik word een beetje allochtoon en autochtoon moe.

een mens is een mens…wij bewonen de zelfde wereld…met onze eigen taal eigen opvoeding eigen geloof…

wat een allochtoon doet…doet een autochtoon ook…

niets menselijks is hun vreemd.

pas je gewoon aan….niet alleen de allochtoon hier aan de autochtonen.

maar ook de autochtonen aan de allochtonen….

zo moeilijk kan het niet zijn.

de agent heeft geen contact met de allochtoon? hoe vaak heeft diezelfde agent niet te maken met een autochtoon waar hij niet mee kan levelen?

ik vind dit bericht dan ook weer een text hebben van iemand met een hokjes geest.

• ¥ Lotje ­­¥

Als ik een Nederlander eruit zet . oké .Dan verlang ik ook geen grote bek…… Je moet ze gelijkmatig behandelen toch ?/ Nou deze Marokaan moest er ook uit . Maar wat gebeurd er dan . Ze staan met een groepje van 5 personen bij elkaar . Marokaans te kleppen en je uit te lachen . Dan zeg je verlaat het pand met zijn vijven nu maar. Luister eens zeggen ze dan . En iedere keer het woord luister eens , luister eens . . Nee ik heb het hier voor het zeggen en jij luister nu . …. Dat was mijn antwoord . En ze hadden het woord ,, discriminatie eens moeten noemen zeg,, is niet gebeurd gelukkig . Want dan had ik ze er wel op beduid als ze staan lachen met 5 man en in hun taal staan te kleppen lachende wijs . Want hun zeiden wat in hun taal en wat?? nee wij verstaan het niet en dat weten ze wel . ze kunnen je wel verrot schelden in hun taal . Er uit er mee dan en geen pardon.Anders kunnen ze zonder dialekt Nederlands praten maar als ze er uit moeten dan in eens zo doen …..!!!!!En ze weten het drommels goed hoor … ze proberen maar …

• Black Identity

Dat komt me bekend voor … brabbelen in hun eigen taal als ze het ergens niet mee eens zijn.