onterecht opgepakt

• kate

hallo

Afgelopen nacht toen we terug kwamen v.h stappen, zijn we met z'n drieen opgepakt door de politie. Ze beweerden dat we hekken en verkeersborden vernield hebben, dat is pertinent niet waar. We hebben alleen geen getuigen, dus het is hun woord tegen het onze. We hebben vannacht op ‘t bureau gezeten en krijgen nu nog een geldboete. Ik heb geen zin om te betalen voor iets wat we niet gedaan hebben. Weet iemand wat we ’t beste kunnen doen???

• Black Identity

Neem een advocaat zou ik zeggen. Heb je je verhaal gedaan bij de politie? En waarom denken ze dan dat jullie het vernield hebben dat denken ze neem ik aan niet zomaar?

• ¥ Lotje ­­¥

ik neem aan dat de politie je niet zomaar mee neemt . beetje vaag wel …….

• Rob II

De vraag is wie wat heeft zien gebeuren en wat jullie wel en niet hebben gedaan. Hebben jullie wel tegen hekken en verkeersborden staan schoppen maar niets vernield?

Dan is er inderdaad geen sprake van vernieling maar wel van baldadigheid. Ook baldadigheid is een strafbaar feit en daar krijgt men meestal een boete voor.

Als de politie heeft gezien wat jullie hebben gedaan dan heeft ontkennen geen enkele zin.

• Black Identity

Dat lijkt me ook, Politie pakt je heus niet zomaar op en geeft je vervolgens ook geen boette als ie niet overtuigd is van het feit dat jullie de hekken vernield hebben of iets dergelijks. Ik weet niet wat jullie verklaard hebben?

Groet