Boetes omhoog in ruil voor >

• Hank

Leuke poll op een grote banksite:

Stelling:

“verkeersboetes moeten fors omhoog in ruil voor lagere wegenbelasting”"

Ikzelf: 100% eens.

Ze mogen van mij voor elke te hard gereden kilometer 10 euro rekenen.

Komk regelmatig in de States,niet dat dat allesheilig is daar,maar dar zie je dus echt iedereen gemiddeld 1 snelheid rijden,en het verkeer stroomt goed door ook nog.

Hier wordt je links,rechts,en in het midden ingehaald,de 1 rijdt 100,en de ander 170 kilometer per uur.

10 euro voor elke te hard gereden kilomter zou wel helpen denk ik.

In ruil: 50% van de wegenbelasitng er af.

• Hank

Mijn nederige excuses voor deze onherstelbare (………..) taalfouten.

:D

• Black Identity

mee eens, alleen ik heb geen rijbewijs en geen auto dus betaal denk ik ook geen wegenbelasting :) dus dan in plaats van wegenbelasting gewoon in z'n algeheel belasting omlaag, dan heb ik er ook wat aan

• Black Identity

Ze mogen trouwens die bussen ook weleen boetes gaan geven voor roekeloos en te hard rij gedrag, zat net in de bus en vroeg me meerdere keren af waar deze beste buschauffeur zijn rijbewijs had gehaald, was ook blij dat ik uit de bus was. Want die buschauffeurs kunnen er ook wat van

• fj

Nu moet ik zeggen dat het stilstaan in de file in de US aook errrrggggg goed gaat.

Dan is de dagelijkse file op de a1 een kleine opstopping.

• - Gerard -

Dat is mooi, Hank. Even kijken wat ik nu betaal aan wegenbelasting, kan ik tenminste een keer in de maand de maximale snelheid flink overschrijden. Betaal ik per saldo toch hetzelfde.

• DE_GEKSTE

ik vind het onzin

wegebelasting vind ik ook onzin trouwens als je ziet wat de brandstofprijzen zijn

ik rij soms wel eens (niet)tehard

en als je dan een vlinke prent krijgt woord je daar niet blij van

het rijgedrag zouden ze wat aan moeten doen

rechts 100

links 120

en elkaar eens wat ruimte gunnen en het ritsen eens snappen zou ook niet verkeert zijn

• Charlie

Moet je gelijk goed doen Hank…ieder km te hard 100 Euro boete..en bij 300 Euro boete het rijbewijs in beslag nemen, zodat je opnieuw examens moet gaan doen

Je betaald in Nederland wegenbelasting om constant in de file te staan..bij deze actie los je zo het file probleem in Nederland op :D:D

• BennieMak

Je uitleg bij deze stelling snap ik niet helemaal. Jouw bedoeling is het kennelijk om de doorstroom te bevorderen m.b.v. een dwangmiddel, met als compensatie een belastingverlaging.

Mocht het zo zijn dat de doorstroom met een evenwichtige snelheid verbetert, dat hoort er ook een ondergrens te zitten aangaande de snelheid.

Het probleem met de doorstroming is omgekeerd evenredig met hoogte van de belastingen, omdat de meeste mensen problemen hebben met objectief denken. Door het verlagen van de belasting op autorijden, neemt het idee van de mens toe dat het in zijn bereik ligt om een auto te gaan gebruiken.

En daarmee gaat jouw wens van ‘iedereen dezelfde snelheid’ in vervulling: Iedereen stapvoets! :D

Scheelt een hoop aan schades en slachtoffers.

De enige manier om de doorstroom te bevorderen: Dichter bij je werk gaan wonen en alternatieve vervoersmiddelen overwegen!