Hierbij een vraagje wat de mogelijkheid van de politie mbt het volgende:
Mijn moeder heeft een koopwoning in een flat. Boven haar woont een alleenstaande man van in de 90. Deze man leeft als een kluizenaar en verwaarloost zichzelf. Het schijnt een grote bende te zijn. In het bad staat altijd een laagje water welke hij elke dag weer bijvult. Door het hele huis liggen kranten en overal rotzooi. Er is in geen jaren in de woning schoongemaakt. Ook loopt hij in zijn onderbroek, welke onder de gele vlekken zit over de galerij. Hulp of zorg wilt hij niet.
Nu heeft mijn moeder onlangs last van schimmel van een lekkage afkomstig uit zijn woning.Er is wel sprake van schimmel, maar geen stromend/druppelend water.
De man laat dus hulpveleners en mensen van de VVE niet binnen.
Mijn moeder heeft contact gelegd met de politie en deze zou de buurtagent contact met haar laten opnemen.
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn van de politie. Wat als hij de politie niet binnenlaat. Kan de politie de man gedwongen laten opnemen op grond van de wet BOPZ. Kan de politie een machtiging krijgen om al dan niet naar binnen te gaan. Welke ketenpartners kunnen ingezet worden.
Alvast bedankt voor reacties.