Zo doe je dat

• - Gerard -

Ik hoor net via Radio1 dat verkeersboetes - schijnbaar tot 10 km p/u teveel- van gemeenteambtenaren door de gemeente worden betaald.

Kijk, zo doe je dat.

Wat ben ik toch blij dat wij in dit land ambtenaren hebben. Politieambtenaar A geeft gemeenteambtenaar B een boete en ook JANLULDEBEHANGER mag dat betalen.

Gelukkig heb ik net mijn gemeentelijke belastingen betaald dus ik zou zeggen: racen maar ……..

• - Gerard -

Het betreft provicieambtenaren ….

• MD

Staat vandaag een stuk in het AD hierover.

In eerste instantie ben ik van mening dat een ieder zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen gedrag. Toch kan ik me voorstellen dat, en dan met name bij ‘transport’-beroepen, hier rekening mee word gehouden. Een lichte snelheidsovertreding is makkelijk te maken en kun je zien als ‘risico’ van het vak.

Woon-werk verkeer hoort hier zeker niet onder te vallen. Al helemaal niet als je de lease-bak van je baas prive gebruikt en dan gaat declareren.

• - Gerard -

Daar kun je begrip voor hebben maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat de ene ambtenaar de andere ambtenaar een boete geeft en ook de overige burger mee moet betalen.

Misschien een instructie meegeven aan de politieagenten; wanneer overtreder proviciaal ambtenaar is, geen bekeuring?

Want zo kan ook ik aan 90 miljoen extra komen, daar zijn geen verhogingen voor nodig.

• MD

Ik zie het probleem niet. De provincie heeft werknemers die te hard rijden, de provincie betaald de bekeuring, geld komt terug in de staatskas. De provincie heeft minder te verdelen en de staatskas heeft weer wat uit te geven…

De enige die er last van heeft is de provincie.

• Barbara mv Rik

Gerard ik denk dat je deze prik beter hier had kunnen plaatsen.

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2837&collapse=1

Wat kan de politie er nu aan doen dat de (provincie)ambtenaar deze lichte overtreding niet zelf hoeft te betalen :?

Het is altijd makkelijk om overal de politie maar de schuld van te geven.

• - Gerard -

Geef ik de politie de schuld?

Ik schreef de suggestie: ‘Misschien een instructie meegeven aan de politieagenten; wanneer overtreder proviciaal ambtenaar is, geen bekeuring?’

• Ketel1

Men roept altijd en eeuwig dat ambtenaren hun ‘beschermde’ status moeten kwijtraken en net zo behandeld moeten wordne als mensen in het bedrijfsleven.

Nou, daar worden heel vaak boetes betaald door de werkgever……….

Overigens is deze ontwikkeling mede te wijten aan de ambtenarenrechter die een beroep tegen het zelf moeten betalen van een boete door een ambtenaar gegrond heeft verklaard. De schadeverhaalsregeling van dat ministerie vermeldde namelijk dat schade die het rijk ondervindt (de bekeuring opgelopen via een dienstauto) door handelen van de ambtenaar alleen bij bewust roekeloos gedrag kon worden teruggevorderd op die ambtenaar. De rechter vond een geringe snelheidsovertreding geen ‘bewust roekeloos’gedrag……………

• - Gerard -

Ketel1 schreef:

> De schadeverhaalsregeling van dat ministerie

> vermeldde namelijk dat schade die het rijk ondervindt (de

> bekeuring opgelopen via een dienstauto) door handelen van de

> ambtenaar alleen bij bewust roekeloos gedrag kon worden

> teruggevorderd op die ambtenaar. De rechter vond een geringe

> snelheidsovertreding geen 'bewust

> roekeloos'gedrag……………

Prachtig…….

De werkgever legt vast dat medewerkers voor maximaal 100.000 euro per jaar mogen frauderen…….. en wat zou de rechter dan zeggen als je voor 99.999 euro fraudeert?

• Barbara mv Rik

Ik schreef ook niet dat JIJ de politie de schuld gaf ;)

Maar erop terug komend met je suggestie……

Je denkt toch niet dat de politie aan iedere bestuurder gaat vragen of deze een provinciaal ambtenaar is hè?