verkeers vraag

• hoogland1

Hallo,

Even 2 vraagjes vraag ivm. een meningsverschil!

1. Mag je bij het inhalen op de snelweg harder dan 120 km rijden, bv. 130 km?

2. En als je geflitst wordt tijdens het inhalen ( en dat inhalen is duidelijk zichtbaar op de foto ) kun je dan “vrijspraak” krijgen als je bezwaar aantekend?

Ik dacht van niet maar ja…..

ThnX!

• Lans

1. Neen

2. Neen

;-)

Ben wel met je eens met de denkwijze. Inhalen doe je zo snel mogelijk.

Vb, een auto die 118 rkm/u gaat en je haalt hem in met 120. Tja….

Maar goed, als iedereen zich aan de max. snelheid zou houden was dit probleem niet aanwezig. Dus vandaar 2x nee. Maximum snelheid is max. snelheid. Zie je de borden al voor je? 120. Met onderbord : Maar als u wilt inhalen mag je best even doortrekken tot 130. Maar snel weer terug gaan naar 120 hoor!

:D

Groetjes, Lans

• - Gerard -

Dat ‘meningsverschil’ is waarschijnlijk ook ontstaan omdat er gezegd wordt dat je zo snel mogelijk moet inhalen. Rijdt een vrachtwagen op een snelweg 80 km p/u dan wordt van een automobilist verwacht dat hij dat inhalen een beetje vlot doet, en niet 83 km p/u gaat rijden met als uitleg dat je ook 83 km p/u op een snelweg mag rijden.

Maar uiteraard nooit sneller dan 120 km p/u.

• MD

Haha, als dat zo zou wezen dan blijf ik inhalen ;).

• serine

goede vraag…ik weet al…had hier nooit bij stil gestaan…en ik haal altijd zo snel mogenlijk in en let daarbij echt niet op de kilometer teller…ik kijk voor me en in mijn rechter spiegel om te zien waneer ik weer terug kan…

dus dat kan makkelijk met 130 gaan.

ik zal t wel een keer gaan oplopen dan :D

• ¥ Lotje ­­¥

LOL

Als je een auto in ga halen, en die rijdt 80 km en je wil voorbij dan moet je wel wat harder rijden om hem voorbij zie te rijden :D:D:D . Zo ook met 120 km :D wil je voorbij zal je een tandje meer moeten zetten.

Tja met de gevolgen nadien :D Trek dan gelijk een lachend gezicht , Sta je tenminste er nog lachend op :D;););)

• - Gerard -

serine schreef:

>

> goede vraag…ik weet al…had hier nooit bij stil

> gestaan…en ik haal altijd zo snel mogenlijk in en let

> daarbij echt niet op de kilometer teller…

Dat hoeft ook niet serine. Een kilometerteller, maar dat kun je eigenlijk ook wel uit de benaming van het instrument opmaken, meet het aantal afgelegde kilometers.

Het is dus zaak om naar jouw snelheidsmeter te kijken. ;)

• serine

:D:D:D