Geen novum

• BennieMak

Chefs van Nationale Recherche naar huis gestuurd

(Novum) - Vier leidinggevenden van de Nationale Recherche zijn onlangs op non-actief gesteld. Het besluit volgde op de uitkomsten van een onderzoek naar een verziekte werksfeer. Dat werd eind vorig jaar uitgevoerd na klachten van medewerkers over intimidatie, machtsmisbruik en seksuele intimidatie.

De Dienst Nationale Recherche valt onder het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD). Een KLPD-woordvoerder bevestigt woensdagochtend een bericht over de kwestie van De Telegraaf, die zich baseert op de uitkomsten van het geheime ‘cultuuronderzoek’.

De vier gaven leiding aan teams van de afdeling Observatie en Techniek. Deze afdeling is onder meer verantwoordelijk voor het observeren van verdachten en het plaatsen van afluisterapparatuur.

Een extern onderzoeksbureau voerde het onderzoek uit. De uitkomsten zouden geen aanleiding hebben gegeven tot een disciplinair of strafrechtelijk onderzoek, maar wel tot het doen van de ‘forse en noodzakelijke ingreep’. Het weggestuurde viertal zit sinds vorige maand met buitengewoon verlof thuis. Dat besluit werd genomen op grond van anonieme verklaringen van medewerkers in het onderzoek. Volgens de KLPD-woordvoerder wordt voor hen gezocht naar een andere functie binnen het KLPD.

De Nationale Recherche gaat vermoedelijk uitzoeken wie de uitkomsten van het onderzoek heeft gelekt naar De Telegraaf. Het besluit daartoe moet nog worden genomen.

Bron: http://binnenland.nieuws.nl/506191/Chefs_van_Nationale_Recherche_naar_huis_gestuurd

Voor mij geen novum wanneer ik de eerste de beste medewerker van deze dienst hoor praten over hoe hoog hij wel niet in deze organisatie staat (tweede man), en dat zijn salaris zo laag is t.o.v. dat van de advocaten die zijn aangedragen verdachten krijgen, dat daarmee geen eerlijke rechtsgang mogelijk zou zijn…

Met de uitkomst van dit onderzoek is voor mij meteen duidelijk waarom een ervaren politie-ambtenaar het er niet langer dan 6 jaar volhoudt.

En hoe staat het uberhaupt met de nederlandse cultuur? Een derde van het amsterdamse politiepersoneel krijgt binnen een jaar te maken met laakbaar gedrag van collega's!

Zomaar uit eigen ervaring van het afgelopen jaar constateer ik dat zo'n 90% van de professionals die in meer of mindere mate een vertrouwensfunctie uitoefent, op de een of andere manier niet-integer gedrag vertoont!

De bezem door deze maatschappij! Balkenende ontwaak en handel voor het te laat is!

• mwb

Allemachtig.

Heb jij zoveel connecties of zo'n dikke duim?

• Charlie

dat moet nog blijken :D

• - Gerard -

Nou, daar heb je Balkenende niet voor nodig want die kijkt liever de andere kant op. Maar je hebt te maken met de huidige maatschappij. Alleen ‘ik’ telt. En dat is op zich ook niet vreemd want dat is precies de instelling van de overheid. Je bent allang geen persoon meer maar een dossiernummer.

• A.T.

Wat een bullshit.

• BennieMak

Met één procent van de marechausseers die jaarlijks moet opstappen vanwege wangedrag is dat inderdaad een boel shit! Triest, maar ik moet je hierin helaas gelijk geven.

• A.T.

1%?

Was toch 90% dat niet te vertrouwen is?

• BennieMak

Over een periode van 90 jaar wel ja, weer goed begrepen. En helaas komen die allemaal in de burger-maatschappij terug en moeten zich daar staande zien te houden.

• NickB

Wat een vreemde redenering.

Misschien is het omgekeerd: 99% is dus te vertrouwen. In 90 jaar is dat dus 8910%.

Da's best veel :).

• - Gerard -

Kijk, weer eentje die leraar zou kunnen worden. Want Pabo leerlingen schijnen het rekenniveau te hebben van groep 3 van de basisschool.