Zak over 't hoofd soffelijk overschot

• reem

Goedemorgen,

I.v.m. de zaak Mark de Nekker te DenHaag, die in zijn te water gelaten auto werd terug gevonden na een jaar spoorloos te zijn geweest, heb ik een vraag.

Volgens enkele getuigen van het opdreggen van het voertuig had het stoffelijk overschot een zak over het hoofd, waardoor zij denken dat het om moord gaat terwijl politie Haaglanden in de pers te kennen heeft gegeven niet uit te gaan van een misdrijf.

Naar mijn idee, maar dat kan ik als leek uiteraard mis hebben, heeft de brandweer of politie zelf de zak over het hoofd van het stoffelijk overschot getrokken (als er al sprake was van een zak over 't hoofd) omdat er nogal wat burgers/getuigen bij het opdreggen aanwezig waren of eventueel bewijsmateriaal veilig te stellen.

M.v.g. Reem

• Lans

Het kan natuurlijk ook zelfmoord zijn geweest. Komt vaak voor dmv een zak.

Maar suggestie kan ik me ook voorstellen. Ziet er niet fijn uit een waterlijk. Dat gezicht vergeet je nooit meer.

Gr. Lans

• Marcel

Het zou ook nog kunnen dat men een zak over het hoofd gezien meent te hebben.

Een lichaam dat langdurig in het water ligt, verdubbeld al gauw in volume.

Een hoofd dat in volume verdubbeld wordt tenslotte niet zo gauw als een normaal hoofd herkend, dus kan men denken dat er wel een zak om gezeten zal hebben.

• reem

Hallo Lans en Marcel,

Zeer duidelijk jullie uitleg! Als leek denk je daar natuurlijk niet aan, dat een lijk in het water in volume kan verdubbelen. Al kan ik me wel voorstellen dat het een bijzonder onaangenaam gezicht is na een jaar in het water gelegen te hebben.

Ik heb nu ook het vermoeden dat de getuigen van de berging het opgezette hoofd voor een zak hebben aangezien, als brandweer of politie er geen zak overheen hebben getrokken voordat de auto met het lijk uit het water werd gehaald.

Ik woon in dezelfde buurt als de gevonden Mark en uiteraard gaan er de wildste speculaties/verhalen rond. Hij zou niet alleen drugs hebben gebruikt, maar erin hebben gehandeld en er vervolgens voor zijn vermoord. Het feit dat iemand van het partycentrum waarvoor Mark in zijn auto werd gevonden dacht een zak over het hoofd te hebben gezien versterkt het verhaal dat hij werd vermoord voor drugs.

Maar goed. De politie vond geen aanwijzingen voor een misdrijf en gezien dat feit mogen we er vanuit gaan dat het gaat om zelfdoding of een stom ongeluk.

Bedankt voor jullie uitleg.

M.v.g. Reem.

• maria

Als een lijk een jaar in het water gelegen heeft, zal er wel niet veel weefsel meer zijn dat nog op kan zwellen.

Maria