Ik heb een (te) dure Planet adsl standard pc verbinding ad. 42.50 per maand en in oktober vorig jaar geleden zag ik een andere aanbieder die hetzelfde bood voor 29.50.
Ik heb contact met de nieuwe aanbieder opgenomen en zij beloofden mij om voor mij Planet op te zeggen, die zou aflopen op 3 januari en zij zouden dan het zelfinstallatiepakket naar mij opsturen ook op 3 januari zodat ik maar een paar uur zonder internet zou zitten en Abel naadloos aan zou sluiten op Planet.
Die opzegging van Planet was tevens het einde van het jaarcontract.
Echter Abel had helemaal niks opgezegd maar zij hadden al heel snel de 79,95 voor de modem huur van mijn rekening gehouden.
Ik realiseerde mij al snel dat ik weer voor 1 jaar vast zat aan Planet.
Binnen 1 week na het contract bij Abel heb ik Abel meteen opgezegd en hun uitgelegd dat zij Planet helemaal niet voor mij hadden opgezegd en ik nu vast zat aan 2 aanbieders maar dat Abel weg moest.
Tot op heden na een tig aantal e-mails en dure telefoontjes van 50 ct per minuut, weigeren ze mij de 79.95 voor de nooit ontvangen modem te retourneren.
Ze reageren helemaal nergens meer op.
Er is een forum van meerdere gedupeerden door Abel met soortgelijke verhalen.
Dit bedrijfje zit in Franeker en is dus een oplichtersbende maar ze adverteren er lustig op los met hun website die er heel proffessioneel uitziet zoals je dat ook verwacht.
Kan ik nu aangifte doen bij de politie voor oplichting of heeft dit geen enkele zin omdat het bedrag niet interessant is en ik had kunnen weten misschien dat dit niet pluis zou zijn als ik dit eerst nader had onderzocht i.p.v. meteen iets bij hun te bestellen.
Wie weet raad.
azalaia