Motor parkeren

  • fj

    uh weer die smiley niet gelukt :)

  • inktjunkie

    zorba schreef : Kan je deze vraag nu echt niet zelf beantwoorden

    Rijdend voertuig + stilstaand (geparkeerd) voertuig…..

    was eigenlijk sarcastisch bedoeld !!!!dader ligt daan meestal op t kerkhof en ik zit met de schade

    heb btw de gemeente gebeld met deze vraag en die gaven mij als antwoord :

    Als de motorfiets niet hinderlijk of gevaarlijk staat is het gedoogd om hem op de stoep te zetten..

    groeten ikke

  • Barbara mv Rik

    Moet je daarvoor de gemeente bellen?

  • MofkaP

    inktjunkie schreef:

    >

    > heb btw de gemeente gebeld met deze vraag en die gaven mij

    > als antwoord :

    >

    > Als de motorfiets niet hinderlijk of gevaarlijk staat is het

    > gedoogd om hem op de stoep te zetten..

    >

    Vraag of ze dat even schriftelijk willen bevestigen.

  • Willem J

    Maria schreef:

    Vorzover ik weet mag een motorfiets niet op een trottoir geparkeerd worden, maar wordt het door de vingers gezien.

    Dit kan per gemeente verschillen en daar ligt nu net het probleem er is geen duidelijk beleid dus zul je per gemeente de APV moeten bekijken.

    Maar ik zie niet in waarom een motorfiets niet op een parkeervak zou kunnen staan en daarvoor ook parkeergeld betalen.Rijdend hebben ze ook dezelfde rechten en plichten.

    Precies ook motorrijders betalen belasting, maar zien daar verder weinig voor terug.

    Als de gemeente geen motoren op het trottoir wil (wat ik me in sommige gevallen best voor kan stellen), laten ze dan fatsoenlijke parkeervoorzieningen voor motoren treffen, waar dus geen auto's kunnen staan. Dan kan je ook parkeergeld voor motoren vragen.

    Auto's hebben inderdaad een voorruit waarachter je dat parkeerbonnetje kunt leggen.Laten de motorfietsenfabrikanten er dan maar iets op verzinnen, bv een of ander doorzichtig afneembaar kapje op de lamp.

    En vervolgens komt er een onverlaat die en niet zo nauw neemt met mijn en dijn en die zijn auto gratis wil parkeren, neemt mijn parkeerbonnetje weg en legt hem bij zichzelf achter de autoruit.

    Vervolgens krijg ik een nieuw parkeerbonnetje, maar dan wel zo'n gele van € 60,= omdat ik niet betaald zou hebben.

    Leuke gedachte dat de motorfabrikanten met een oplossing zouden moeten komen, maar dat zou dan alleen voor nieuwe motoren gelden. In auto's zijn hiervoor toch ook geen voorzieningen getroffen? Daar moet je zelf iets verzinnen om je bonnetje vast te klemmen, zodat deze niet wegwaait bij het dichtdoen van het portier.

    Trouwens de motor- en autofabrikanten maken geen parkeerbeleid. Dat doet de gemeente, laat die dan ook maar met oplossingen komen.

    Trottoirs worden steeds smaller en winkeliers gaan steeds meer plaats innemen met hun uitstallingen.Bovendien staan her en der fietsen waar je ook maar moet langs laveren.

    Is dat de schuld van de motorrijder dat de trottoirs smaller worden en winkeliers steeds meer plaats innemen of dat er overal fietsen geplaatst worden? Laten ze de winkeliers en de fietsers dan ook maar betalen.

    Om maar niet te spreken van fietsers die het trottoir gebruiken als fietspad.En dat is niet voor iedere voetganger even gemakkelijk!

    Fietsen op het trottoir mag nu ook al niet. Dat is dus gewoon a-sociaal verkeersgedrag waarvoor ook geschreven kan worden. Dat heeft niets met parkeren te maken.

  • S.

    Hallo,

    Ik rij nu zo'n kleine 20 jaar motor . En ik heb in deze periode ook nog nooit gehoord van andere motorrijders dat zij er een bon voor hebben gekregen. Zijn ernu bestuurders die hier voor een bon hebben gehad. Ik zal een opzoeken maar ik dacht dat parkeerplaatsen (voor personenauto's) bestemd waren voor voertuigen meer dan twee wielen. Dus niet voor motorfietsen. Maar ik zal dit eens nakijken of het is gewijzigd. Want vroeger was het dat je eigenlijk nergens je motor legaal kon parkeren. Maar goed ik zal het eens nakijken.Gr S

  • enrico1972

    Willem J schreef:

    > Fietsen op het trottoir mag nu ook al niet. Dat is dus gewoon

    > a-sociaal verkeersgedrag waarvoor ook geschreven kan worden.

    Werd hier maar door iedere diender en BOA direct voor geschreven. Denk niet dat als je 5 x per week hier een prent voor krijg dat je het nog lang zal volhouden.

  • Remie

    Das een duidelijk antwoord :-)

    Ik zal de gemeente eens bellen want ik begrijp dat het per gemeente verschilt.

    Ik zal wel laten horen hoe ze er in Den Haag over denken.

    Grtz.