Tokkies uit Nistelrode/Oss mishandelen agenten

• Ketel1

Agenten gewond bij vechtpartij in Nistelrode

NISTELRODE - Vier politieagenten zijn dinsdagmiddag in Nistelrode (Noord-Brabant) lichtgewond geraakt bij een vechtpartij met enkele belagers. De politie heeft drie mannen en twee vrouwen aangehouden voor poging tot doodslag, bedreiging, mishandeling en verzet tegen de politie. Een woordvoerder heeft dat woensdag bekendgemaakt.

Twee agenten reageerden op klachten over een 11-jarige jongen die zonder helm op een crossmotor door een woonwijk met veel spelende kinderen scheurde. Op het moment dat ze de motor in beslag wilden nemen arriveerde een familielid van de jongen. De man trommelde meer familie en bekenden op en er ontstond een vechtpartij tussen de vijf verdachten en de twee agenten. Een man reed met de motor meerdere keren op de in het nauw gedreven politiemensen in.

Vier extra opgeroepen agenten wisten hun collega's te bevrijden en de verdachten te arresteren. Het gaat om twee mannen van 50 en 41 jaar uit Nistelrode, twee vrouwen van 40 en 19 jaar uit Nistelrode en een 30-jarige man uit Oss. Ze zijn opgesloten.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3856809/_Agenten_gewond_bij_vechtpartij_in_Nistelrode__.html?p=2,1

Hadden die agenten niet een paar knieschijven tot gort kunnen slaan en/of die motorrijder van zijn motor af kunnen knallen? Wat zijn dat voor een imbecielen weer die verontwaardigd zijn dat zoonlief van 11 niet op een motor door de wijk mag racen? Bah, wat word ik altijd onpasselijk als ik dat soort dingen lees.

• Skywalker

Ik kan nergens vinden dat die mensen Tokkies heten.

Skywalker

• BennieMak

Skywalker,

Ik had ook zo'n gedachte, maar bedacht me dat het woord ‘Tokkie’ inmiddels verbasterd is tot ‘personen behorende tot een sociaal verband met als kenmerk ruwe omgangsvormen’ :D

• Skywalker

Ja dat weet ik ook eigenlijk wel, maar er heel wat mensen die dat totaal niet leuk vinden en er bijzonder veel last van hebben. Google maar eens. Vooral de Joodse Tokkies hebben het niet makkelijk. En dat is best tragisch.

Skywalker

• DE_GEKSTE

de joden hebben het al eeuwen niet makelijk

• Jenna1

Met dit soort oplossingen Ketel1, zal het geweld altijd blijven bestaan

• Ketel1

Nee, blijven strooien met dienstverleningen als straf zal veel helpen. :(

• Jenna1

Ben ik met je eens, de wet is soms krom!:-(

En sta ik ook paf met wat voor uitspraak de rechter soms doet.

Maar om deze mensen, die jij noemt meteen al een naam te geven en meteen alles op te lossen met geweld?

• Ketel1

'Tokkies' is een soort ‘geuzennaam’ geworden van asociale c.q. onaangepaste mensen met een gebrekkige agressieregulering. Want wat voor type mens begint groepsgewijs agenten te bedreigen en slaan en met een motor op agenten in te rijden, puur en alleen vanwege het feit dat (klein)zoon lief niet op een motor door de buurt mag racen? Ik wordt doodziek van dat asociale tuig dat met bedreigen en bedriegen vaak hun zin weet te krijgen. Laatst was ik in een beddenzaak en daar vertelde de verkoper een verhaaltje over een paar lui van het woonwagenkamp. Die waren eerst na een paar weken niet tevreden met een aangeschaft matras en die wisten met bedreigingen en intimidaties gedaan te krijgen dat het matras nog teruggenomen werd ook!!! Dat zij hun zin krijgen ligt uiteraard aan de angst van de verkoper, maar hoe brutaal en aso ben je wel niet als je mensen gaat lopen bedreigen en intimideren? Dat op die knieën slaan enzo moet je maar verklaren uit mijn woede op het moment van lezen van het krantenbericht. Maar je zult begrijpen dat dit soort tuig nu niet bepaald warme gevoelens bij mij opwekt.

• Jenna1

Eigenlijk ben ik het met grote delen best met je eens:-), alleen het verschil is dat jij meteen, in een vingerknip, een mondelinge agressie vertoont en dat trouwens baart mij zorgen. Denk je ook niet dat het ook komt door de media die het groots opzet, een manier van schrijven, zoals een T*legraaf?

Nederland barst op dit moment van verschillende groepen c.q. culturen en voor ons allemaal de uitdaging om daar mee om te gaan, in de goede zin van het woord…

De politiek helpt daar , volgens mij, absoluut niet aan mee, Nederland staat stijf van regels met alle gevolgen van dien:-(

Van politiemensen moet je aflijven, die zorgen voor onze veiligheid, alhoewel omdat het ook mensen zijn (maar dat is geen excuus, zij hebben toch een voorbeeldfunctie) gaat het soms ook bij hen goed verkeert.

Wat je noemt in die winkel, is inderdaad gruwelijk! De macht die zij uitstralen, de angst die wordt gezien bij die winkelier voed hun ego….

Dit speelt de laatste tijd erg veel hier in ons land, maar ik ben er van overtuigt dat je kwaad niet met kwaad moet vergelden, want daar komt alleen maar meer gruwelijkheden van.