dossier inzien

• an

Ik zou graag een gedeelte uit ons politiedossier inzien en uitgeprint hebben, kan dat?

• S.

Hallo,

Dat dossier wat jij wilt inzien is dat al naar het parket. Ben je verdachte? Wat is jopu rol in het dossier. Ben je verdachte dan kan het dossier worden opgevraagd via je advocaat. Anders kan hij je noiet verdedigen. Ben je betrokken op een andere manier toch het prket even bellen.

Gr S

• Black Identity

Ha diezelfde vraag vraag ik me ook af, maar kan je dat alleen door een advocaat laten doen of kan je dat als verdachte ook zelf opvragen?

Ik heb al een parketnummer

• an

misschien is dossier niet het juiste woord, wij zijn betrokken bij een burenruzie en als er wat voorvalt dan wordt het genoteerd.

Er staat wat in zo,n verslag en ik wil graag weten hoe het precies is geformuleerd.

• Black Identity

Ik heb even gezocht als je dader bent dan kan je het dossier opvragen bij de griffier van de rechtbank, je dan een afspraak maken en dan kan je het dossier inzien of je kan ook een kopie meekrijgen tegen betaling. Of je kan het een advocaat laten doen.

• Rob II

Dan wilt u kennelijk inzage in het politieregister. Dat is mogelijk maar dat zult u via de betreffende korpschef moeten aanvragen. U mag alleen inzien hetgeen over uzelf in dat register is vastgelegd.

U krijgt alleen inzage dus geen kopieen.

• an

Bedankt voor de antwoorden en nu weet ik ook hoe alles genoemd wordt.

• an

Nog een vraag:

er zijn afspraken gemaakt met A gelden deze afspraken dan ook met B??

• S.

An,

Wat voor afspraken?

Gr S

• mwb

Het doet er niet toe wat voor afspraken.

Op de vraag is gewoon in zijn algemeenheid geen antwoord te geven.

Voor sommige afspraken geldt dat ze voor beide partijen gelden, en beide partijen zullen daar dan ook van af weten.

Als U wilt weten wat er over U in de politieregisters staat, kunt U 0900-8844 bellen en vragen naar de privacyfunctionaris in uw korps.

Die kan U helpen.

Hij kan er alleen niet voor zorgen dat U en uw buren weer met elkaar overweg kunnen.

Dat moeten uw buren en U toch echt zelf doen.