boetes uitzitten

  • Costa del Zeumeren

    Kan je van boetes af ,door ze uit te zitten(mulder boetes).

    Ik heb begrepen dat je 3 x gegjizeld kan worden, maar de boete blijft dan toch staan.Maar is het dan niet zo dat je dan meer straf hebt te pakken die niet meer in verhouding staat met de overtreding?Als je bv 700euro boete hebt te pakken voor verkeersovetredingen(=4x door rood licht bijvoorbeeld)moet je na 3 x zitten alsnog betalen.Maar als bij , ik noem maar wat een mishandeling ook een boete komt van 700 euro zou na 7dagen zitten de kous af zijn.En verkeersboetes niet.Dat kan toch niet waar zijn?

  • Rob II

    Ja, dat is wel degelijk waar omdat (lichte) verkeersovertredingen niet, zoals een mishandeling, via het strafrecht afgehandeld worden maar via het bestuursrecht.

    Gijzeling wordt niet gezien als een vervangende straf maar als een dwangmiddel.

  • Black Identity

    sorry hoor maar boetes van verkeersovertredingen kun je niet gaan vergelijken met boetes voor mishandeling. Je kan niet even zeggen van goh laat mij maar zitten voor een verkeersboete. Ik zou als keuze gewoon de verkeersboete betalen. want als je gaat zitten dan ben je verder van huis en is denk ik niet je eerste keuze

  • ajlegierse

    ik wil graag me boete uit zitten hoe werk dat het is een bedrag van 750 euro 0627490228