Agenten leren straattuig een lesje.....

• Lans

Nee, als “gewone” burger doe je dat niet. De geweldsmonopolie ligt bij de politie.

Punt.

En ja, het is erg als je je gaat bemoeien met een aanhouding. Vriend of geen vriend. Ze houden niet iemand aan voor zweetvoeten. Als jij dan het onfatsoen hebt om zelfs mogelijk met geweld een aanhouding te voorkomen moet je maar eens jezelf achter de oren krabbelen waar je mee bezig bent.

In zo'n geval heb je gewoon te luisteren naar wat de politie tegen jou zegt. Luister je hierna, bemoei je je er verder niet mee, dan is er uiteindelijk ook geen geweld van toepassing. Je realiseert je klaarblijkelijk niet dat je zelf de oorzaak bent van het eventuele geweld. Let wel, ik zeg niet dat je het er niet eens mee hoeft te zijn, absoluut niet. Maar daar uit je op een fatsoenlijke manier.

Ik kom het regelmatig tegen, in het horeca gebied. Vent trapt even een spiegel van een auto. Bij het weglopen komt hij wat vriendjes tegen die niets van de vernieling hebben gezien. Wij houden die verdachte aan, meteen 5 van die vriendjes er omheen die zich ermee gaan bemoeien, vaak nog een slok op ook: “Wat doen jullie nu, hij heeft niets gedaan” tot en met “Laat hem los” en zelfs dat ze ons in de nek springen en beledigen. Hallo! We houden hem aan omdat iemand nu schade heeft door zijn dronken vernielzuchtige gedrag.

Als ik dan belemmerd wordt door “vriendjes”. Dan krijgen ze van mij duidelijk te horen dat ze zich er NIET mee moeten bemoeien, blijven ze dat wel doen en belemmeren ze mijn werk, dan houd ik ze of aan, of als het te massaal is, kunnen ze een tik verwachten.

Ik laat me @!#$ niet mijn werk belemmeren door een paar van die snotapen die met hun dronken kop denken het even voor het zeggen te hebben, kom op zeg!

Ik hoop oprecht dat jij niet onder die categorie valt Black Identity!

• BennieMak

A.T. schreef:

>

> Tsja, ik heb nu toch echt duidelijk uitgelegd dat mijn eerste

> reacties ongenuanceerd waren, maar er wordt alleen maar

> gereageerd op mijn eerste postings. Dat moeten ze vooral

> doen, maar dan ben ik uitgepraat.

>

Ik hou wel van spontane (authentieke) reacties…dan leer je de mensen pas echt kennen!

• Black Identity

vermoedde dat zij de aanhouding hadden belemmerd van een andere jongen, die zonder helm achter op een brommer zat

Vermoeden!!! Dat staat er … niets is nog concreet gemaakt.

En wat is er mis als je voor diegene in de bress springt, lekkere vriend ben jij zeg, je hebt veel over voor je vrienden zo te zien

• Black Identity

Volgens mij ging dit onderwerp niet over Horeca en andere rellen, en waar ik onder val, dat is niet aan jou omdat te beoodelen want je kent me niet eens.

In zo'n geval heb je gewoon te luisteren naar wat de politie tegen jou zegt

Ik hou niet van machtsspelletjes, je hebt maar te luisteren naar de politie?, zo werkt het niet.

Wij houden die verdachte aan, meteen 5 van die vriendjes er omheen die zich ermee gaan bemoeien, vaak nog een slok op ook

waar staat dat in het artikel? waar deze topic over gaat? Politie hoort niet te meppen punt uit! En waar jij dagelijks als politieagent aanloopt daar heb ik nu geen boodschap aan, ik reageer op het onderwerp en de manier waarop mensen weer in hokjes worden gedrukt en maar vind dat de politie in die situatie waar het onderwerp over gaat mag gaan meppen en het door velen nog de hemel in geprezen word ook. Daarna komen er dingen naar boven en voorbeelden wat totaal niet op het onderwerp slaat.

groet

Danielle

• Black Identity

Hoe serieus moeten we jou nemen met zo'n titel?

En je zegt dingen die ik niet gezegd heb, dat is jou conclusie. Jij weet helemaal niets over mij! En wat mij duidelijk is is dat je volgens mij het fantastisch vind om dit soort titels boven onderwerpen te schrijven lekker de boel opnaaien. Allochtonen bestempelen als straattuig.

Terwijl er duidelijk in het bericht staat dat men het helemaal niet zeker weet wat de precieze toedracht was. Maar dat de politie mept dat vind jij geweldig zeker tegen allochtonen, want dat is straattuig. En als je het allemaal niet zo bedoeld dan moet je iets beter nadenken voor je op de knop plaatsen drukt.

En omdat men niet reageerd zoals jij wenst moet diegene maar niet serieus genomen worden? kom op zeg kijk eens naar je eigen anti-autoriteitshouding

Ik stond pas geleden bij het Juridisch Loket in Rotterdam en het regent daar van de klachten van het optreden door de politie de laatste tijd

danielle

• Skywalker

Nee, maar geeft dat mij het recht laat staan iemand anders om zich te verlagen tot hetzelfde niveau?

Skywalker

• edwin1872

Nou Lans,

Je zegt dat ze niemand aanhouden voor zweetvoeten, klopt, maar valken wel je huis binnen;

http://www.gelder.tk/4.php

11-7-2007

Zweetvoeten oorzaak politie-inval

De Duitse politie is een flatwoning binnengedrongen omdat gevreesd werd daar een lijk aan te treffen, nadat de buren hadden geklaagd over een nare stank die vanuit de woning opsteeg naar het trappenhuis. De gordijnen van het appartement waren al meer dan een week dicht en de brievenbus zat vol met post, die er al een tijd niet meer werd uitgehaald. Maar in plaats van een lijk trof de politie een huurder aan met stinkende zweetvoeten, die lag te slapen in een bed, met daarnaast een hele stapel met ongewassen wasgoed, aldus de politie in de stad Kaiserslautern in het zuidwesten van Duitsland.

• HM

Vertel me aub niet wat voor vriend ik ben zeg. Wat een kansloze opmerking. Nee lekker de politie hun werk onmogelijk maken en je lekker over mee bemoeien zonder dat je weet wat er aan de hand is. Dan ben je een lekkere stoere meid/vent. Poehpoeh. Die vriend/vriendin weet donders goed waarom de aanhouding plaats heeft gevonden maar speelt dan vaak de onschuld zelve en gooit het maar op machtsmisbruik en/of discriminatie. Als jij je er dan mee wilt gaan bemoeien en niet luisterd naar de politie dan kun je verwachten dat ook jij wordt aangehouden. Pleeg je daarna verzet dan moet je achteraf niet gaan lopen huilebalken als je een tik hebt gekregen!

• Charlie

Eindelijk..eindelijk..eindelijk…de politie laat van zich horen en terecht !!

• De enige echte Frits

Nu weet ik niet alle ins- en outs van deze zaak maar wat ik inmiddels wel weet is dat je met de beginselen van een democratische rechtsstaat en de begrippen proportionaliteit en subsidiariteit NOOIT een gepast antwoord hebt op bepaalde vormen van straat-terreur. Dat kan dan tot zeer scheve verhoudingen leiden.

En om de boel dan even te normaliseren is het soms noodzakelijk alle beginselen even over boord te zetten.

En als de verhoudingen weer goed zijn dient er voortvarend gewerkt te worden aan goede verhoudingen.

mzzl,

Frits.