mijn zoon…zit op een praktijk school…
niet vanwegen moeilijk gedrag maar omdat hij moeilijk kan leren..hij zit in een klas met veel moeilijke jongens.
mijn zoon is geen crimineeltje en net opgevoed….en daar kwam het…
hij rookt niet eens maar als hij dat pakkie sigaretten niet zou jatten was hij een pusy…aldus 5 van zijn klas genoten…
een van die jongens ging hem voor…
hij probeerde het werd gezien door een agent in burger…
zijn ervaren mede dief was sneller weg dan hij….hij werd getackeld….nam weer de benen en heeft van een paar man ook een pak slaag gehad en is in een cel gegooid.
zijn klas genoten zijn naar huis gevlogen…wisten zogenaamd niet wat er was gebeurd…maar hij werd zomaar in elkaar geslagen mam…ik ben zo geschrokken :P tuuuuuuuuurlijk…die ouders geloofden het ook nog…
mijn jongen was bont en blauw…
en BLANK…
en weet je wat deze moeder zei?(ik dus)
en terecht dit pak slaag heb je verdiend.dit is wat criminelen toekomt.
en hij was er nog niet…hij kreeg ook nog een gepaste taak straf…schoonmaken in die winkel waar hij gejat had voor 5 of 6 uur…:D
getuigen hadden gezien dat hij een pak slaag had gehad en geschopt werd toen hij op de grond lag…
de politie zelf ontkende…bij voorbaad al…voor ik wist wat er gebeurd was :D
sure…
maar weet je? ik ben blij dat ie een pak slaag gehad heeft…hij weet nu wel beter…voor de politie loop je niet zomaar weg…en ze zijn wel degelijk sterker..een cel is niet leuk…en ze kunnen nog in burger lopen ook…
zijn grote mond en stoere houding…die hij aannam om bij de groep te horen…is weer op normaal nivo…
en zo voeden wij samen (de maatschappij) onze nieuwe generatie op…
ik zat al bovenop hem..vertrouwde hem voor zover ik hem zag…gaf op school al aan dat het mis zou gaan als hij in die klas zou blijven…en ik kreeg gelijk…
maar gelukkig…hebben ze hem niet zachtzinnig aan gepakt…en heeft ie thuis ook nog een aantal flinke gesprekken gehad over zijn zogenaamde vrienden..
hij zou een vriend helpen als die een pak slaag kreeg….(nou kon hij zien wat voor vrienden hij eigenlijk heeft…) en de waarde daarvan bepalen…
dat het het niet waard was om voor hun in de problemen te komen…
bij deze is een pak slaag soms erg heilzaam…ben blij dat ze het gedaan hebben en ik ga er ook zeker geen werk van maken…
dit pak slaag kon hem nog wel eens uit de bajus hebben gehouden voor de toekomst.
en dit is echt geen sleutel kind zonder opvoeding…en gewoon een blanke knul die de pech heeft op een praktijk school te moeten zitten waar toevallig veel allogtone jongeren zitten maar ook blanke jongeren…met gedrags problemen…
daar kan je als ouder bijna niet tegenop vechten….(niet alleen tenminste)
en kleur en afkomst maken in deze echt geen verschil…het is de cultuur die er heerst op een school of bepaalde wijk waar je woond…
ik woon vrij en dorps…maar zijn school staat in een buitenwijk van een stad
en mijn reactie op dit nieuwsbericht?
goed zo…moeten ze vaker zo doen…kom nou….je bent een autoriteit of niet…
zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
de politie hoeft dit natuurlijk niet te pikken….
zou wel wat wezen dat iedereen zomaar een arrestatie kan voorkomen…nee meneer ik ga nu even niet met u mee naar het buro…en die gaat wat vriendjes bellen :D
nee hoor pak ze maar aan die gasten…blank bruin geel of paars…