Ik heb een vraag: in het verre verleden ben ik nogal eens op het politiebureau terecht gekomen, en soms mocht ik een nachtje blijven slapen. Daar ik een alcoholprobleem had, gingen die nachten altijd wel snel voorbij, en de volgende morgen na het afleggen van een verklaring en het in ontvangst nemen van een boete kon ik dan weer gaan. Ook ben ik wel eens voor vernieling van ruiten aangehouden. Gelukkig heb ik mijn alcoholprobleem overwonnen en sta ik nu 3 jaar droog. Maar nu het volgende: een familielid van mij, waarmee ik op slechte voet sta, werkt op hetzelfde politiebureau, en heeft in die tijd alle “bakkies” die ik met de politie heb gehad naar mijn vader doorgespeeld, alle maar dan ook werkelijk alle akkefietjes die ik met de politie heb gehad, is mijn vader te ore gekomen. Toen begreep ik nog niet wat het motief was van dit doorvertellen, nu weet ik het wel, en het was niet omdat gehoopt werd dat pa met mij zou gaan praten, maar er zat een heel andere reden achter, waar wil ik verder niet op wil ingaan, maar het komt er op neer dat het de bedoeling was mijn vader en mij nog verder uit elkaar te spelen.
Mijn vraag: Mag dit zomaar? heeft een politieagent niet een zwijgplicht, ook al gaat het in dit geval om mijn vader.
Groet,
Pieter