zonder verzekering gereden

• patricia

een zeer belangrijke vraag mijn vriend heeft in 2007 2 maal een bekeuring gehad voor zonder verzekering rijden

nu wil hij de bekeuring gaan betalen maar kan zon bekeuring nog hoger op lopen of blijft het bij de 870 euro intotaal

graag normale antwoorden en geen verwijten van dat heb je zelf gedaan

ik wil gewoon weten hoe of wat want hij gaat vanavond de bekeuring op het hoofdburo betalen

• HM

Als hij zich meldt bij een politieburo dan kunnen ze het daar meteen na kijken. Wel een geldig ID-bewijs meenemen en voldoende geld.

• RT N-O

Patricia,

het oplopen van de bekeuring is afhankelijk van de termijn waarbinnen je vriend had moeten betalen. Ook het feit dat het twee keer is voorgekomen (en misschien eerder in het verleden ook al?) kan bijdragen aan de hoogte van het boetebedrag.

Advies; ga naar het bureau en vraag wat er open staat. Hou er dan wel rekening mee dat bepaalde bedragen misschien direct voldaan moeten worden en dat er maatregelen tegenover staan als dit niet direct lukt.

Succes!

Gegroet..

.patricia schreef:

>

> een zeer belangrijke vraag mijn vriend heeft in 2007 2 maal

> een bekeuring gehad voor zonder verzekering rijden

>

> nu wil hij de bekeuring gaan betalen maar kan zon bekeuring

> nog hoger op lopen of blijft het bij de 870 euro intotaal

>

>

> graag normale antwoorden en geen verwijten van dat heb je

> zelf gedaan

>

> ik wil gewoon weten hoe of wat want hij gaat vanavond de

> bekeuring op het hoofdburo betalen

• Risanne

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=844&i=213897&t=213897

• patricia

ja dat weet ik risanne

ik heb dat gedaan in de hoop snel en duidelijk antwoord te krijgen

• Rob II

In beginsel dienen boetes bij het CJIB te Leeuwarden betaald te worden tenzij het CJIB een arrestatiebevel heeft laten uitvaardigen omdat de boets niet betaald zijn en op andere wijze inning van de boetes niet mogelijk is gebleken.

• - Gerard -

HM schreef:

>

> Als hij zich meldt bij een politieburo dan kunnen ze het daar

> meteen na kijken. Wel een geldig ID-bewijs meenemen en

> voldoende geld.

Waarom moet je een geldig ID meenemen? Los van het feit dat je altijd een geldig ID moet kunnen tonen? Dit gaat een beetje de kant op van: wij willen wel zeker weten dat u ook de persoon bent waar de boetes nog niet van zijn betaald? Maakt dat wat uit?

• Marcel

Onverzekerd rijden is een strafbaar feit en geen Wet Mulder zaak.

Derhalve is je vriend kennelijk tot betaling veroordeeld door een rechter.

Een door de rechter opgelegde straf (boete) wordt daarna niet nogmaals verhoogd.

Een Wet Mulder beschikking werkt anders.

Een maal een acceptgiro.

Bij geen betaling verhoging.

Bij wederom geen betaling nogmaals een verhoging.

Daarna inzetten van diverse dwangmiddelen om betaling af te dwingen, zoals:

-Buiten gebruik stellen voertuig voor 28 dagen;

-Gijzelen voor bepaald aantal dagen;

-Rijbewijs innemen voor bepaald aantal dagen.

Maar, zoals gezegd, dat is hier niet aan de orde.

• Aram

Dat lijkt me soms heel belangrijk.

Zeker als het een boete is voor een misdrijf (dus niet bij onverzekerd rijden).

Bewijs maar eens dat een ander die boete heeft betaald.

Door betaling beken je namelijk je schuld aan dat feit.

Zoiets kan zeer nadelige gevolgen hebben, bij voorbeeld voor een vreemdeling die een verblijfsvergunning wil krijgen of houden. Of als je een verklaring van goed gedrag nodig hebt voor je lidmaatschap van een schietvereniging.

Beter niet betalen, dossier opvragen, goed bestuderen en dan alsnog beslissen of je betaalt.

Regelmatig is voor laten komen en bij de rechter een voorwaardelijke straf bepleiten beter.

Degenen die dit allemaal wat ver vinden gaan, lees maar eens deze uitspraak