Let niet op de titel van de telegraaf

• wdm

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4079887/_De_cel_in_voor_4_euro__.html?p=1,2

Naar aanleiding van dit artikel in de telegraaf waar de kop totaal niet juist van is het volgende:

Ik vind het zeer vreemd dat de politie voor dit soort zaken naar dat cafe gaat.

Er is een meningsverschil tussen cafebaas en klant.

Moet daarvoor de politie nou gebeld worden en neemt de politie nou hiervoor tijd?

Vaak hoor je dus zeggen als je poltie belt, hier hebben we geen tijd voor, moeten andere prioriteiten stellen. Dan komen ze wel voor die vier euro probleem bij cafe?

Di is toch zeer moeilijk verkoopbaar naar de burger toe.

De politie had hierbij wel het geluk dat die man nog 4 dagen moest zitten, maar vind het raar dat ze voor die vier euro langs komen.

Die cafe eigenaar had uiteraard geen vier euro terug moeten geven als hij het zeker weet. Verder niets doen, en laat die klant dan maar eventueel aangifte doen tegen cafe baas. Maar om hier nou zoveel tijd in te steken door politie beetje vreemd eerlijk gezegd.

Nogmaals dat die gast vier dagen nog moest zitten is mooi mee genomen maar dat wist de politie niet van te voren.

• DePeter

Dit is wel te verkopen naar de burger, dat noemt men nml gerechtigheid.

Als je iets fouts doet dan dient men je daarvoor te straffen.

• Barbara mv Rik

Lees het bericht nog eens rustig.

Er staat dat ze werden aangesproken. Waarschijnlijk waren ze gewoon aan het surveilleren en werden ze dus door de eigenaar aangesproken. En is het dan raar dat ze iets doen?

Dus er is totaal niets mis mee. Dat die sensatiekrant er zo'n kop boven zet is logisch. Dat trekt meer aandacht dan dat er staat:“man 4 dagen cel”.

Dit zouden overigens wel eens openstaande boetes kunnen zijn geweest.

• Lans

Of het bericht is veranderd of ik kijk er iets anders tegenaan.

Ik lees dat de politie werd aangesproken over het feit dat een man probeerde de café medewerker op te lichten. (De man probeerde geld los te krijgen)

Er staat vervolgens, “toen de man werd aangehouden bleek..”

Ik neem aan dat ze bedoelen, dat de man werd staandegehouden en bij het checken van zijn personalia bleek dat hij nog boetes had openstaan. En dat hij daarvoor de cel in mocht.

De titel zou moeten zijn : Openstaande celstraf kwam aan het licht door een zwendeltje van 4 euro.

Maar goed, dat leest niet zo lekker. ;-)

VrGr Lans

• Barbara mv Rik

Dat zeg ik ;)

• wdm

denk inderdaad dat artikel wat is aangepast.