Toch gewoon belastingophaler?

• MofkaP

Agent móet extra bekeuren

De agenten van enkele politiekorpsen die aan het begin van dit jaar hebben gestaakt, moeten extra bekeuringen uitschrijven om de vastgestelde quota te behalen. Dat zeggen de politiebonden NPB en ACP.

De Raad van Hoofdcommissarissen wil bovendien dat agenten die gestaakt hebben extra werken in 2008. “Stakingen zijn in onze ogen een middel om de werkgever onder druk te zetten en het realiseren van bepaalde vakbondseisen af te dwingen. Van de effectiviteit van dat pressiemiddel blijft niet veel over als de werkgever bij voorbaat weet dat hij de werknemers de stakingsuren hetzelfde jaar nog kan laten inhalen”, schrijft de Nederlandse Politiebond op zijn website.

Schatkist

De stakingen voor een betere CAO van de politie heeft de Nederlandse schatkist naar verluidt miljoenen gekost. Het Centraal Justiteel Incassobureau heeft berekend dat in de maanden december, januari en februari ruim 630.000 bekeuringen minder zijn uitgeschreven dan in diezelfde periode een jaar eerder.

• A.T.

Waren die quota niet van de baan?

• Abion

Waarom ben ik niet verast?

• H.Koch

Ging 't vuur uit?

• Skywalker

Heb dat vraagteken even een uitroepteken van gemaakt.

Hoop niet dat er uberhaubt iemand verrast is.

En dat het niet te hard aan mogen komen voor diegene die de mooie zeepbel nog hadden van: “waakzaam en dienstbaar”.

Skywalker

• A.T.

Goh, wat een verrassing.

• boevenvanger

Ben benieuwd ofdat zoiets kans van slagen heeft.

Volgens mij is het zo dat als de werknemer staakt, de werkgever niet verplicht is om die dag uit te betalen. De werknemer wordt op die dag betaalt door de vakbond uit de stakingskas.

Hoe kun je dan extra moeten werken als je die dag niet eens betaald bent?

• Lans

Even ter verduidelijking, je kan het namelijk op 2 manieren lezen.

De bonden ACP en NPB zijn hier dus zwaar tegen!

Staken is een recht, de korpsleiding mag niet verplichten dat er extra geschreven moet worden. Aldus de bonden. Verzoek van de bonden is dus ook dit bij hun te melden als hier wel sprake van is.

• wim

De korpsdirectie van Haaglanden heeft besloten dat er 25% van de quota wordt afgehaald.

Maar ik begrijp dat dit niet overal zo is??

• Burger

Wat is er mis met de idee dat wetsovertreders een bijdrage in de staatskas storten en daarme nuttige dingen finacieren?

Mij lijkt het juist heel logisch en inteligent. Je hóeft toch niet door rood te rijden of oude dametjes te beroven? Ik begrijp de sympathie voor die lieden niet, zeker niet bij politie-ambtenaren.

Zal wel bij de NL zieligheidcultuur horen, net als:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4136354/_Politie__Hogere_boetes_onzinnig__.html?p=3,1