De mening van de agenten

• Burger

Beste mensen,

even wat anders: ik zit momenteel in een clubje dat uiteindelijk de Minister van Justitie adviseert over Normen en Waarden, recht, wetgeving en handhaving.

Mijn vraag is simpel: als je als agent iets mocht zeggen over deze onderwerpen tegen de Minister, wat zou dat dan zijn? Welke veranderingen of verbeteringen zouden er moeten gebeuren om NL weer op de rails te krijgen?

Alles mag, hogere boetes, strengere straffen, meer personeel, of misschien vind je wel dat alles prima gaat, op deze manier.

Liefts een aantal korte punten noemen, die je daaronder evt. toelicht.

Veel dank, en: grjp je kans!

gr

Burger

• planner

u geeft aan dat u in ‘een clubje zit dat uiteindelijk de Minister van Justitie adviseert over Normen en Waarden, recht, wetgeving en handhaving.’

En dan gaat u op een prikbord, waar mensen anoniem hun mening ventileren, de mening van de Nederlandse politieagent peilen?

Ik kan mij niet voorstellen dat de Minister van Justitie zit te wachten op een advies wat gebaseerd is op dit ‘onderzoek’, maar ja, ik kan mij natuurlijk vergissen ;-)

• planner

Oh ja, vergeet u niet aan bronvermelding te doen in uw advies? En laat u ook even weten wanneer dit advies aan de Minister wordt aangeboden, ik ben erg benieuwd naar uw bevindingen?

• Lans

Burger? De Burger? In dat geval, welkom terug.

Enne, ik zal er eens over nadenken. Kom er op terug. Denk ik ;-)

• BennieMak

Geen agent, maar toch een aanbeveling: Stel aandacht voor staatsinrichting, wet en rechtspraak verplicht in het basisonderwijs. Het is van de zotte dat heel nederland jarenlang vakken krijgt uit het beta-segment, maar dat zelden in zijn leven zal toepassen, terwijl we dagelijks met wetgeving te maken hebben.

• - Gerard -

Burger schreef:

>

> Beste mensen,

>

> even wat anders: ik zit momenteel in een clubje dat

> uiteindelijk de Minister van Justitie adviseert over Normen

> en Waarden, recht, wetgeving en handhaving.

Eindelijk iemand die justitie iets gaat bijbrengen over normen, waarden, recht, wetgeving en handhaving. Tot nu toe niet de indruk gekregen dat justitie daar iets van begrepen heeft.

;)

• DePeter

Auteur: Burger (—.cable.wanadoo.nl)

Datum: 31-05-2008 13:04

Beste mensen,

even wat anders: ik zit momenteel in een clubje dat uiteindelijk de Minister van Justitie adviseert over Normen en Waarden, recht, wetgeving en handhaving.

Dat vetgedrukte wil zeggen dat ze door het ministerie betaald worden voor hun advies, dus zal dat advies allemaal wel meevallen lijkt me. Tenminste als ze in de toekomst nog meer opdrachten van de minsiter willen krijgen.

grtzzz

• - Gerard -

… uit de praktijk. Doe er je voordeel mee en dan wens ik jou en jouw clubje ontzettend veel doorzettingsvermogen.

www.prikpagina.nl/read.php?f=23&i=148392&t=148392

• Jenna1

“Tot nu toe niet de indruk gekregen dat justitie daar iets van begrepen heeft”

@Gerard,

wat dacht je ook van andersom m.a.w. 'de burger"

• - Gerard -

Uiteraard, anders hadden we geen politie nodig.