werk/taakstraf.

• sijlvia

wanneer iemand zijn werkstraf niet nakomt(na en hernieuwde veroordeling)en je wordt veroordeeld tot een celstraf.

is het dan de normale gang van zaken dat ze je ieder moment thuis kunnen ophalen inclusief handboeien??

• Nathan123

Daar kan ik heel kort op zijn: “Ja”. Al zal dit niet zomaar 's nachts gebeuren. Om die vernedering te besparen kan diegene zich beter met een tas vol kleding melden op het politiebureau.

• Remia

Wel als je je afspraken niet nakomt. Dan kom je in een systeem genaamd PAPOS of OPS en dan wordt je met een “bezoek vereerd”.

Handboeien worden voor vervoer gebruikt, als daar aanleiding voor is. Dat zal in dit geval zo zijn geweest

• sijlvia

ok dat begrijp ik nog.

maar melden kan dat dan??

hij heeft een brief gehad met als boodschap dat eht zo gaat als ik in mijn 1e posting uit leg??

geen datum oid.

• sijlvia

correctie hij is nog niet opgepakt oid.

hij heeft het alleen schriftelijk ontvangen.

• Nathan123

Huh? Heb je een brief ontvangen waarin staat dat hij/zij thuis geboeid opgehaald word? Het lijkt me stug dat dit dan een serieuze brief is. Er staat vast wel een naam op van degene die de brief verzonden heeft. Bel hem/haar even op zou ik zeggen.

Handboeien worden niet standaard bij elke verdachte/veroordeelde aangelegd. Kan alleen in bepaalde gevallen (mogelijk gevaar / vluchtrisico).

• sijlvia

ik niet.

zoon van mijn klient.

beknopte voorgeschiedenis;

als 15/16 jarige gepakt voor fietsendiefstal.(moeder heeft de politie zelf ingelicht)

voorkomen;taakstraf(weet niet hoeveel)

niet nagekomen.

afgelopen december voorkomen voor het niet verschijnen van de taakstraf.

loopt met een sisser af(verdiende 2e kans)

wel wekelijks naar de reclasering.

deze afspraak plus het vervolg van de taakstraf weer verzaakt.

nu kwam de reclaseringsambtenaar met de boodchap dat hij nu het risico liep opgesloten te worden,moest maar bezwaar indienen.

maar binnen 2 weken kreeg hij het schrijven van de ovj binnen.

jongen is 18 jaar.

• AAspirant

De OvJ heeft dus bericht gehad van de reclassering dat de jongen zijn taakstraf heeft verzaakt (2de maal), dan zal de OvJ het verzoek in gaan dienen de taakstraf om te zetten naar de vervangende straf (hechtenis). Volgens mij kun je hierbij aanwezig zijn en in hier in bezwaar tegen gaan. Of het lukt is een tweede.

• AAspirant

Even een aanvulling, het OM kan de vervangende straf zelf omzetten bij het niet nakomen van de taakstraf, dus zij hoeven dit niet bij een rechter te doen. Het bezwar moet echter wel bij een rechterrechtbank ingediend worden.

• serine

nog voor je aan je taakstraf moet beginnen leggen ze al uit dat als je het niet uitvoerd…ze het voor de rechter gaan brengen…

daar word het kind duidelijk op gewezen