nee in de brief staat dat bezwaar mag maar niet ingewilligt word??
ik weet wel zeker…mijn zoon van 15 had echt geen trek in een rechter en een strafblad…die is braaf zijn haltje na gekomen…een gepaste taakstraf heeft hij gekregen…
je weet vast nog wel dat verhaal dat hij een goed pak slaag heeft gekregen van de politie omdat hij wat geflikt had om geen mietje gevonden wilde worden voor zijn klas genoten…
die is hij dus braaf nagekomen…
hij had kennelijk geen @!#$ aan wat die dame hem heel duidelijk heeft uitgelegt…
als jij je taakstraf niet na komt ,komt het bij de rechter voor en dan gaat de rechter over je beslissen.
dat heeft hij wel in zijn oren geknoopt.
het ene kind is het andere niet…en kennelijk neemt die jongen waar jij het over hebt het gezag niet zo nauw…
tja en wie zijn kontje brand moet op de blaren zitten he..
ik zou er niet zon medelijden mee hebben hoor..is een keuze die deze jongen zelf in zijn leven heeft gemaakt…
als wij gaan roepen dat het belachelijk is dat hij opgepakt word als hij zijn afspraken niet na komt voelt hij zich nog gesteund ook en denkt hij dat hij vaker wat kan flikken.
slechte zaak lijkt mij…daar help je zon jongen echt niet mee.
en bovendien kon hij het niet vergeten zijn…hij heeft er brieven over binnen gekregen…en met die dame een opstel moeten maken..en zijn eigen aantal uren voor zijn gedane daad moeten bepalen om te zien of dat klopte met wat zij voor ogen had.
en een opstel moeten schrijven over hoe hij dacht dat hij het de volgende keer kon verkomen.
en alles was binnen 2 weken rond…
hij had geen tijd om het te vergeten want de dame van het halt heeft het hem heel moeilijk gemaakt…
bovendien…heeft mijn zoon een moeder…die hem evenzo in zijn nek heeft gezeten…
en misschien is dat nog wel het meest belangrijke…
halt ouders en een school die samen werken…
zodat zon kind geen kans heeft om het te vergeten.
het mooie van alles…het heeft uiteindelijk tot succes geleid.
mijn jongen staat weer met beide beentjes op de grond en is een paar goede lessen rijker.
ik maak mij geen zorgen meer overhem…maar let wel…ik houd hem in de gaten.
dus je kan wel raden wat ik denk…over het zogenaamd vergeten van zo iets belangrijks..
ik weet niet hoe zijn ouders erin staan….maar zoonlief nam het kennelijk niet zo nauw
de mensen van het halt zijn echt niet gek…die gaan heel goed en duidelijk te werk.
misschien zou jij je eens moeten verplaatsen in een ander??
en eens niet jezelf altijd als voorbeeld nemen??
deze jongen daar wil jij niet mee ruilen ,net zo min als met zijn moeder.
en let wel ik praat niks goed.
ik sta zowel emotioneel en als hulpverlener dicht bij hen
en kan ook gaan roepen;zal mij niet gebeuren,mijn kind pikt dat op.
daar kopen ze bar weinig voor.
nou ja …als jij vraagt ..denk je dat een puber dat echt onthoud.
ik zeg ja
en jij zegt sure..
tja dan vraag je er een kleinbeetje om,om een paar gebeurd verhaal te krijgen.
de reden dat ik dan vaak mijn eigen als voorbeeld neem…(was geen voorbeeld maar maar een gedane zaak) is omdat ik liever niet over anderen praat.
ook niet anoniem achter een scherm vandaan.
en daarnaast roep ik niet ….mijn kind zou ziets nooit doen…
ik roep…mijn kind heeft bewezen eieren voor zijn geld te kiezen.
dat is heel wat anders dan ja een mijn kind zal dat onthouden…zondar dat ze situatie zich ooit heeft voor gedaan.
dat jij er emotioneel dicht bij staat was mij aan jou schrijven wel duidelijk…
met deze jongen en zijn moeder wil jij niet ruilen…
wat ze ook mee maken in hun leven is geen enkel excuus om gezag te ondermijnen.
als hulpverlener zou jij ook niet moeten zeggen dat het belachelijk is dat hij opgepakt word…als hij zijn laatste kans verpest.
ik vraag mij nu ook heel erg af hoe jij daarin staat?
hij heeft wat geflikt…krijgt straf…voert hem niet uit…en dan is het dus klaar want? het is nog een kind ofzo?
dus de kinderen maken zelf uit of ze ja dan nee straf verdienen?
en dat begint al als ze klein zijn he
als ik er een voor straf naar boven stuur…staat er ook wel eens een te stampvoeten en NEE te brullen…
moet ik die maar laten staan?
ohw nee…die pak ik op en zet ik eigen handig boven.
zal even lekker wezen dat de kids de regels gaan bepalen…zou een mooi zooitje worden als die generatie groot is.
wat vind jij zelf dat er zou moeten gebeuren eigenlijk…?
want deze jongen heeft immers al kans op kans gehad.
ik denk dat …een brief sturen met de vraag of hij zich wil melden weinig nut zal hebben…want meneer komt nooit opdagen
hij heeft duidelijk laten zien dat hij maling heeft aan gezag..
dus er valt niet te verwachten dat meneer vrijwillig mee zal gaan..
en iemand die opgehaald moet worden zal automatisch in de boeien gaan omdat er kans bestaat tot vlucht gedrag?
vermoed ik….
maar als hij dat wil voorkomen..kan hij zich volgens mij gewoon melden hoor.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?