2 Auto vragen:

• Ryan

Hello

Ik heb 2 auto vragen.

Spinning Wheels,de licht metalen velgen die in de States zeer populair zijn,mag je die onder je auto zetten in Nederland ?

Spinning Wheels,dus draaiende velgen.Als de auto rijdt gaat het voorste gedeelte ongeveer 2 keer sneller draaien als de daadwerkelijke velg,ik heb een foto bijgevoegd.

Vraag 2 :

Je krijgt een aanrijding met een andere auto,jij bent niet de schuldige,dan ben je toch niet VERPLICHT om het via de verzekering af te handelen ? Als de tegenpartij jou contant geld wil geven om zo zijn of haar verzekerings schadevrije jaren te sparen,is dit toch geen probleem ?

Bedankt voor uw reacties.

• Skywalker

Klpd Driebergen

0343 - 53 53 53

Even vragen naar afdeling verkeer of voorlichting. Komt het helemaal goed.

Skywalker

• Lans

Hoi Ryan,

Ik ben geen verkeersman, dus ik word vast wel gecorrigeerd als ik ernaast zit.

Mijn inziens

1 - Nee, niet verboden. Tenzij er scherpe delen uitsteken en/of die spinner buiten de wielkas komt. (wat ook voor gewone velgen geldt)

2- Het gaat erom dat je de schade vergoed. Hoe je dat doet moet jij weten. Al is het in natura. Echter je bent WEL veplicht een verzekering af te sluiten.

Groetjes, Lans

• Ryan

Bedankt Lans

Ja wil het zeker weten want dit is een dure grap,zit ik straks met 4 velgen van 500 euro die ik er af moet halen,die raak ik dan lettelrijk aan de straatstenen niet meer kwijt,dus vandaar.

Ik wacht nog verdere berichtjes af,ga ook bellen naar klpd,die moeten het weten ja,anders meneer “rijdt nooit te hard” Spee :D

• Reja

Meneer “rijdt nooit te hard” Spee is bij een verborgen camera aktie van meneer Peter R. de Vries eens gevolgd en inderdaad, heer Spee houdt zich volledig correct aan de verkeersregels !

• Ryan

Ja,maar dat was maar een 1 malig iets.

Overigens heb ik wel eens andere acties gezien van de echte grote bazen van meneer Spee (die direct de bazen waren van hun chauffeurs dus) ,de procureur generaals van het OM….

• Skywalker

Reja schreef:

heer Spee houdt zich volledig correct aan de

> verkeersregels !

Schijn kan bedriegen.

Skywalker

• Rob

Als je het echt wil weten moet je het Voertuigreglement raadplegen en bij de RDW navragen.

Daarmee beweer ik niet dat de KLPD het niet zou kunnen weten. Maar de RDW is uiteindelijk de instantie die er is om, “met het Voertuigregelement in de hand” een auto en/of de wijzigingen daar aan, al of niet goed te keuren.

• Robert

Spinners zijn niet verboden, ik zie ze ook geregeld op de weg. Let wel op dat er geen uitstekende delen aan zitten. Verlichting op de velg (zoals van die verlichte ventieldopjes) is wel verboden.

Je hoeft de schade niet via de verzekering te regelen. Let wel op dat je goed vastlegt hoeveel, wie, wanneer betaald heeft (beide tekenen).