even voorstellen

• watchdog

hallo hallemaal,

ik volg al een tijdje dit prikbord met veel belangstelling, daar er soms veel leuke, interresante en soms ook wel lachwekkende onderwerpen behandeld, heb ik besloten mij ook te laten registeren. Maar uiteraard is het belangrijk dat je je eerst voorsteld toch?

Mijn naam is ********* en ik zit ondertussen al 18 jaar bij de politie. speciaal bij het korps Hollands Midden. Mijn taak is leidinggeven aan een groep leuke, en zeer gedreven profesioneels die werkzaam is in het wijkteam Leiden Zuid. Daarnaast heb ik doordat ik een aantal jaren stafmedewerker en algemeen commandant ben geweest bij de operaties groot schalig optreden van de politie Hollands Midden en gemeentepolitie Leiden. Veel expertise op dit gebied. Daarom verbaas ik mij soms van bepaalde opmerkingen van bijvoorbeeld mobiele eenheid optreden.

Soms zal ik naar mijn eigen inzicht een interresant artikel plaatsen waarover gediscuseerd kan worden. Vandaag mijn eerste artikel die mij al een tijdje bezig houdt. Op het intranet stond pas een leuk stukje over de politieregio Brabant zuid oost, Zij gaan bij dancefeesten een streng(er) deurbeleid voeren bij dancefeesten.

Ik ben vooral benieud hoe de mensen, en dan vooral de agenten hier van vinden. En ik verwacht inhoudelijke en goede reacties.

Bron: de telegraaf

• watchdog

Politie staat geen drugs toe op dancefeesten

BEST - De politie Brabant Zuid-Oost scherpt haar drugsbeleid op dancefeesten flink aan. Tijdens de festivals die deze zomer in de regio plaatsvinden, is sprake van zero tolerance. Dat moet het drugsgebruik vooral onder jongeren terugdringen, maakte een woordvoerder dinsdag bekend.

De organisatoren van de feesten zullen alle bezoekers fouilleren. Iedereen die drugs bij zich heeft, moet die inleveren en komt er niet meer in. In voorgaande jaren hoefden zij alleen hun verdovende middelen af te staan, maar mochten ze wel nog naar binnen. Bij grotere hoeveelheden krijgt een feestganger een boete of wordt hij zelfs opgepakt.

Het gaat om de feesten Lake Dance (21 juni), Extrema Outdoor (19 juli), Flavour (30 augustus) en Sneakerz (14 september) op het Aquabest-terrein bij Best

• A.T.

Algemeen commandant grootschalig optreden, stafmedewerker, leidinggevende. Indrukwekkende cv. Zomaar een HBO-functie (zo niet hoger).

Hoezo strookt dat beeld dan totaal niet met de indruk die ik van u krijg gelet op uw schrijf'vaardigheid'? :?

• watchdog

tja daar heb je heeft u een beetje gelijk in, maar het bljft moeilijk om te schrijven met een pda tje voor mij zoals bij voorbeeld goeiemochel recklame.

gegroet watchdog

• - Gerard -

watchdog schreef:

>

> hallo hallemaal,

>

> ik volg al een tijdje dit prikbord met veel belangstelling,

> daar er soms veel leuke, interresante en soms ook wel

> lachwekkende onderwerpen behandeld, heb ik besloten mij ook

> te laten registeren. Maar uiteraard is het belangrijk dat je

> je eerst voorsteld toch?

Nee hoor, dat is niet belangrijk. Het mag uiteraard, maar belangrijk is het niet. Vele prikkers doen het dan ook niet.

> Mijn naam is Dirk Stok en ik zit ondertussen al 18 jaar bij

> de politie. speciaal bij het korps Hollands Midden. Mijn taak

> is leidinggeven aan een groep leuke, en zeer gedreven

> profesioneels die werkzaam is in het wijkteam Leiden Zuid.

> Daarnaast heb ik doordat ik een aantal jaren stafmedewerker

> en algemeen commandant ben geweest bij de operaties groot

> schalig optreden van de politie Hollands Midden en

> gemeentepolitie Leiden. Veel expertise op dit gebied. Daarom

> verbaas ik mij soms van bepaalde opmerkingen van bijvoorbeeld

> mobiele eenheid optreden.

Ach, wij gewone burgers verbazen ons ook bijna dagelijks over het optreden van de politie. Dus wat dat betreft zit je hier goed, kunnen we met elkaar de discussie aangaan.

> Soms zal ik naar mijn eigen inzicht een interresant artikel

> plaatsen waarover gediscuseerd kan worden. Vandaag mijn

> eerste artikel die mij al een tijdje bezig houdt. Op het

> intranet stond pas een leuk stukje over de politieregio

> Brabant zuid oost, Zij gaan bij dancefeesten een streng(er)

> deurbeleid voeren bij dancefeesten.

Dat kan. De meeste van ons hebben geen toegang tot het politieintranet, dus weten ook niet wat daar allemaal te lezen valt. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit eerder gehoord van deurcontroles bij dansfeesten die door de politie worden uitgevoerd.

> Ik ben vooral benieud hoe de mensen, en dan vooral de agenten

> hier van vinden. En ik verwacht inhoudelijke en goede reacties.

>

>

> Bron: de telegraaf

• mwb

Ik heb toch ook zo mijn twijfels, terwijl ik toch ook vaak met een pda-the werk.

Dus u heeft hierover op intranet een artikel gevonden, en de bronvermelding geeft ‘telegraaf’ aan.

• ¥ Lotje ­­¥

Hi… :D en als de deuren eenmaal gesloten zijn . Vol =vol . Dan dansen ze zelf de polonaise mee , misschien.:D och ja moet kunnen..vrijheid blijheid.

• Remia

Wel terecht dat er op deze manier wordt gecontroleerd. Ik denk dat er wel een goede opvolging zal moeten volgen door de politie / beveiliging.

Drugs op zo'n groot terrein ban je niet uit. Er kan worden overgedragen over/door de hekken en er kan prima ge-stash-ed worden.

Beter wordt er scherp onopvallend gesurveilleerd op dealers. Dan pak je de goeie er tussen uit.

• MD

Idem, dat viel mij ook al op. Welke kant gaat het op als het intranet stukken uit de telegraaf overneemt ;).

Overigens, volgens mij is er nog altijd een groot verschil tussen grammaticafouten of typfouten veroorzaakt door gebruik van een pda. En dat terwijl ik zelf al geen talenwonder ben :).

• MD

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit eerder gehoord van deurcontroles bij dansfeesten die door de politie worden uitgevoerd.

Dat wordt ook nergens in het artikel gezegd en is dus een eigen invulling (of beter gezegd: aanvulling).

Er is sprake van een beleid dat aangescherpt zal worden. En dat beleid wordt uiteengezet in de tweede alinea van het artikel.