allemaal 1 ta-tuut

• Reja

Ach, met 34 jaar kun je al zo'n beetje de helft van je leven bij de politie zitten.

• sijlvia

ja dat kan.

• MD

En terecht, je mag verwachten dat de borden schoon zijn… Maar heb ditmaal een ander idee geopperd, we zullen zien :)

Overigens, ideetje: een grotere broek met bretels. Hoef je je riem niet los te maken tijdens de maaltijd ;).

• boevenvanger

Het is geen “ambtenarenradio” maar een functie die kan worden geactiveerd op “bijna elke” radio. Gaat over dezelfde frequentie als de fileinformatie.

• - Gerard -

Ik lees:

'Het apparaatje van de studenten heeft twee zenders om zoiets te laten gebeuren.' en ‘onderdelen hoeven kosten niet meer dan enkele tientjes’.

Het lijkt mij dat er extra apparaat op de bestaande radio wordt aangesloten. Wie gaat dat doen? Ik denk zelf; niemand.

• NickB

Volgens mij worden de extra onderdelen in het hulpverleningsvoertuig geplaats en gebruikt om het ‘stilte-signaal’ uit te zenden. Dit signaal wordt door vrijwel elke radio ontvangen. Hoeft niks voor worden aangesloten, hooguit een functie opnieuw worden ingeschakeld (die bij levering standaard aanstaat).

Groeten,

Nick

• - Gerard -

NickB schreef:

>

> Volgens mij worden de extra onderdelen in het

> hulpverleningsvoertuig geplaats en gebruikt om het

> ‘stilte-signaal’ uit te zenden.

Ah …. op die manier.

> Dit signaal wordt door

> vrijwel elke radio ontvangen. Hoeft niks voor worden

> aangesloten, hooguit een functie opnieuw worden ingeschakeld

> (die bij levering standaard aanstaat).

>

> Groeten,

> Nick

• Plukkie

Die functie heeft dus 90% van de mensen uit staan.

maw klinkt als een leuke oplossing, maar je bent uiteindelijk er afhankelijk van of de mensen die functie aanzetten, en de “doelgroep” heeft dat dus niet want die zitten lekker te chillen bij de radio en die willen geen file nieuws er doorheen (wat vaak ook net te laat is, met het gevolg dat je weet hoe lang de file is waar je net achteraan sluit)

imho is het voor dergelijk dingen nuttig als je dit zou kunnen toepassen met een signaal dat niet door de mensen uitgeschakeld kan worden, want anders klinkt het leuk maar niemand heeft het nodig want ze spiegelen meer dan genoeg of er word wel wat anders aangedragen om vooral zelf de functie niet nodig te hebben.

Eigenlijk weet ik ook niet zeker of die functie standaard aan staat, ik meen dat het bij mijn radio niet het geval was.

Maar ik heb altijd de neiging om alles aan te gooien als het erop zit :D

Grtz Plukkie

• NickB

:D

Het lijkt me iig een haalbaarheidsonderzoekje waard!

Oh, wat van mij verboden mag worden: het gebruik van sirenes op de radio, voor de grap of als reclame. Heb me al een paar keer de pleuris geschrokken, en ben vast niet de enige!

Groeten,

Nick

• Plukkie

Presentatie:

Nand Baert (1963 tot 1967)

Pim Jacobs (1967 tot 1970)

Herman Emmink (1971 tot 1982)

Flip van der Schalie (1983)

Fred Oster (1985)

Rob van Hulst (1994)

Jos Kuijer

Joop Braakhekke (1997)