Zeker, je ziet maar een gedeelte.
Ik kan me er ook niet in verplaatsen Zorbacop omdat ik er niets van weet. Ik zie de beelden en dan vorm ik een mening.
Ik heb zelf een keer meegemaakt, even iets heel anders maar ter illustratie, dat ik een winkeldief had aangehouden, de winkeldief ontkende gestolen te hebben en de agent tegen mij zei: “Meneer, deze meneer ontkent dat hij heeft gestolen, dus…..”. Ik dacht wat: ‘wat krijgen we nou dan?’ Dus ik zeg: Wat kan mij dat nou schelen wat hij zegt? Ik doe aangifte namens de winkel, heb iemand aangehouden, dus u zoekt het maar uit. Ik hoef toch niks te bewijzen, dat is jullie taak.
En dat gevoel had ik met dat meisje ook. Ze doet aangifte van seksueel misbruik. Waarom dan niet iets meer meelevendheid -die je wel zag bij dat oude vrouwtje waar ze naar verzorgingshuis werd gebracht- om maar een woord te noemen en zo duidelijk laten merken: Overtuig ons eerst eens.
Daarom, Zorbacop, vind ik dit soort uitzenindingen ook zo interessant en stel ik deze vragen. ‘Het echte werk’ zal ik maar zeggen. Ik wil niet suggereren dat ze het fout doen.