schandalig !

• funske

Vraag aan de politie:

Waarom wordt de politie mbt zware zedenmisdrijven anders behandeld dan een gewone burger ?

ARNHEM - De rechtbank in Arnhem heeft een 45-jarige ex-politieagent uit Bennekom vrijdag een werkstraf van 200 uur opgelegd voor verkrachting van een 14-jarig meisje in de zomer van 2006. De straf is gelijk aan de eis van de officier van justitie.

De rechtbank hield er bij de strafmaat rekening mee dat de ex-werknemer van de politie Gelderland-Midden ook al ontslag heeft gekregen.

De verdediging van H.W. trok tijdens de behandeling van de rechtszaak de geloofwaardigheid van het betrokken meisje in twijfel. De rechtbank verwerpt dat, omdat drie getuigen hebben verklaard dat de ex-agent tegenover hen heeft toegegeven dat hij het kind heeft verkracht.

Ook heeft de Bennekommer aan twee getuigen e-mails gestuurd waarin hij gedeeltelijk bevestigt wat er is gebeurd, aldus de rechtbank.

• Risanne

Dat staat er toch, omdat de ex-werknemer van de politie Gelderland-Midden ook al ontslag heeft gekregen.

De rechtbank zal dus van mening zijn dat een politie agent, net als burgers, niet dubbel gestraft hoeft te worden voor een misdrijf.

• funske

hahaha dit kun je niet menen !

Je denkt toch niet dat als ik een 14 jarig meisje verkracht en ik wordt ontslagen door mijn werkgever, ik niet meer de bak in moet. Dan ga ik zwaar brommen !

Deze “meneer” zou juist ZWAARDER gestraft moeten worden in verband met de voorbeeldfunctie waar de politieleiding altijd zo op hamert.

Hier past maar 1 woord en dat is KLASSEJUSTITIE !!!!!

• Risanne

Schrijf een brief aan de rechter. Ik tik alleen maar wat er in het stuk staat dat jij hebt geplaatst.

• serine

kan ie een baantje gaan zoeken op een school…

tja zo gaat dat hier in nederland ..

van de zotte..

• mwb

Er ontgaat mij iets. Ik snap niet waarom er sprake is van klassejustitie.

Wellicht vergelijk je het met andere zaken, maar dan zou ik toch graag de achtergronden van de zaken kennen voor er een sticker met ‘klassejustitie’ op te plakken.

Voor alle duidelijkheid: Ik vind dat deze man gewoon gestraft moet worden!

Volgens de maatstaven zoals die voor alle andere nederlanders ook gelden.

• Ketel1

Vraag het de rechter in plaats van dat je weer een stok gevonden denkt te hebben om op/over politiemensen te zeiken.

Vraag je ook aan de koe waarom de boer alleen roodbonte koeien heeft en geen zwartbonte?

• Lans

Neem maar van mij aan funske, dat ook een niet-agent deze straf opgelegd zou krijgen. Sterker nog, het zal zelfs minder zijn. Een agent krijgt doorgaans 1/3 strafverhoging, juist omdat hij agent is.

Bij een burger was het misschien 100 uur dienstverlening geweest.

Ik kan een voorbeeld noemen, iemand zo dronken als ik weet niet wat, rijdt iemand harstikke dood en de ander invalide. Hierdoor zijn baan kwijtgeraakt en daar hield justitie ook rekening mee. 240 uur dienstverlening. Terwijl er best wat jaartjes brommen op staat.

Ik weet zeker, als die bestuurder een agent was geweest, de straf heel wat hoger had gelegen.

• funske

Daarom is het nu net klassejustitie omdat hier NIET de maatstaven gelden die voor elke normale burger gelden. Je denkt toch niet dat je normaal gesproken weg komt met een beetje aanklooien in een bejaardetehuis als je een minderjarig meisje verkracht ?

In plaats van deze man in een cel te gooien en de sleutel weg te gooien zegt deze rechter hij heeft het al zo zwaar want hij heeft zijn droombaan bij de politie verloren.

Als je Balkenende op de hak neemt in de vorm van een cartoon wordt je al zwaarder gestraft.

Leuk voor het slachtoffer ook die kan nu elke dag deze smeerkees tegenkomen en heeft levenslang. Het wordt tijd dat we hier juryrechtspraak krijgen want dan ging hij zeker voor 10 jaar nat.

• funske

In het algemeen wordt hier wordt veel te laag gestraft maar dat staat hier los van want niemand kan mij een voorbeeld geven een verkrachting van een minderjarig persoon waar de dader op deze manier de dans ontspringt.