Hoe kan ik erachter komen

• YvonneB

Waar iemand verblijft in de gevangenis in het buitenland.

Vanmorgen keek ik RTL nieuws, en er was een stukje over nederlanders in het buitenland in de cel.

Wie zie ik tot mijn verbazing lopen in een gevangenis, een vriendin van mij die een paar jaar geleden ineens van de aardbodem was verdwenen.

Haar man heeft inmiddels haar huis verkocht en alle inboedel weggehaald en is zelf ook al bijna twee jaar geleden overleden.

Ik ben me wezenloos geschrokken toen ik haar daar zag.

Ik heb een mail naar RTL gestuurd met de vraag of zij mij kunnen vertellen waar zij precies zit.

Maar misschien kan iemand mij hier ook vertellen hoe ik aan informatie kan komen, al is het maar om haar te schrijven.

iedere informatie is erg welkom.

GR YvonneB

PS

Misschien zit ik hier compleet fout, en weet iemand waar ik dat wel kan achterhalen.

• - Gerard -

Ministerie van Buitenlandse zaken wellicht?

• - Gerard -

Je kunt ook even de uitzending bekijken op:

http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/system/video/html/components/actueel/rtlnieuws/volledig/miMedia/2008/week27/wo_0800_nieuws.avi_plain.xml

Maak je even een printscreen zoals dit:

en stuur je dat naar het minsterie.

• YvonneB

Dat progamma heb ik al gemailt, ik heb het ook gezien nog op de computer, vandaar die mail dus:)

Maar bedankt voor die foto, want ze staat er op, ik zal die uitprinten.

• Graats

Topic ontgrendeld vanwege het offline zijn van het advocaten prikbord.

Mod Arie

• Rob

Hallo Yvonne,

Dit zijn de gegevens

Bankwang Central Prison

117 Nonthaburi Road

Suan Yai

Nonthaburi 11000

Thailand

De Bangkwang Prison ligt een kleine voorstad van Bangkok genaamd Nonthaburi. Dit is in het uiterste noorden van Bangkok

Succes

Rob

• wdm

Hoi Arie,

Bedankt voor het ontgrendelen van dit topic. Dit zal je wel gedaan hebben naar aanleiding van mijn melding dat het prikbord van advocaten gesloten is.

Nu mijn vraag aan Rob, hoe weet je dat ze daar zit?

• Rob

De opnames zijn gemaakt in de door mij genoemde gevangenis, vervolgens zegt Yvonne dat ze haar vriendin op de foto (bevroren videobeeld) ziet dus ….. ;-)

Rob

• YvonneB

Bedankt voor de antwoorden.

Ik ben na veel speurwerk er achter gekomen waar ze werkelijk zat.

Via NRC handelsblad, die daar ook zijn geweest, en met die persoon die de foto's had gemaakt, gemailt, daar kwam dus uit dat zij in de dominicaanse republiek zat in de jayaho vrouwengevangenis.

Ik heb ook met BUZA gebelt, en gemailt met RTL nieuws.

Van NRC kreeg ik te horen nadat zij contakt hadden gezocht met BUZA dat ze inmiddels vrij is en weer in nederland.

Van RTL kreeg ik een mail terug dat het oude beelden uit 2005 waren, en zij mij daar niet verder mee konden helpen.

Ze hadden in hun uitzending meerdere gevangenissen laten zien,

aan de cypiers kleding zag ik dat het geen thailand was, en die Tshirts kwamen mij bekent voor, ook daar kwam ik achter na veel googlen dat daar een meisje van 18 jaar had gezeten en daar een uitgebreid verslag van was geweest op tv, vandaar die bekentheid die ik herkende, want ik heb die uitzending toen gezien.

Maarja ze is dus al terug in nederland, na een behoorlijke vermindering van haar tijd.

Maar ja waar is ze hier in nederland?? dat is een stuk moeilijker zoeken kwam ik achter, maar ik zoek door:)

Maar ondanks alles bedankt voor het mee denken.

YvonneB