“Tuuuuuut…tuuuuuuut…politie, goedemiddag, waarmee kan ik U helpen?”
-Hallo, met mevrouw X uit Zwijndrecht hier. Er is gisteren wat gebeurd en ik dacht vanochtend: laat ik het toch maar even melden.
k wilde gezellig naar mijn zuster gaan en ik pakte dus de bus. Dat doe ik wel vaker sinds ik niet meer zo goed durf auto te rijden…het verkeer gaat echt zo snel tegenwoordig en men is zo snel gepikeerd, U kent dat wel. Staan ze toererend achter je en steken ze die ene vinger op…nee, ik kan u wel zeggen…het verkeer is geen pretje meer tegenwoordig. Erg agressief allemaal. Daar ben ik niet zo oud voor geworden dus ik doe daar niet meer aan mee.
“mevrouw, ik kan u begrijpen hoor maar wellicht kunt U even ter zake komen.”
“Nou agent, ik sta daar dus bij die bushalte……….”
Zwijndrechtse (74) slaat overvaller op de neus
4 juli 2008
Een jeugdige overvaller is dinsdag van een koude kermis thuisgekomen. De jongen probeerde op de Laan van Walburg een 74-jarige vrouw uit Zwijndrecht te beroven, maar kreeg rake klappen met haar handtas.
De vrouw stond rond 11.00 uur bij een bushalte aan de Laan van Walburg te wachten toen twee jongens van 12-14 jaar op haar kwamen fietsen. Beide jongens stapten af en één van hen trok een mes.
Deze jongen eiste geld van de vrouw. De dame in kwestie zei daarop tegen de jongen dat hij haar portemonnee zelf maar uit haar schoudertas moest pakken. Toen de jongen nietsvermoedend op de vrouw afliep, haalde zij plotseling met haar tas verwoestend uit. De jongen werd vol op zijn neus geraakt en zijn hele gezicht zat onder het bloed.
De vrouw vroeg aan de andere jongen of hij ook nog klappen wilde hebben, waarop beiden er als een haas vandoor gingen.
De Zwijndrechtse vrouw maakte pas woensdag melding van het voorval, maar wilde per se geen aangifte doen, omdat de jongens hun lesje wel zouden hebben geleerd. De politie doet onderzoek.
(bron: rijmondnieuws)
mzzl,
Frits.