Ik smul bij dit soort berichten

• HJV

Politieagenten die de auto/passagier laten stoppen na door rood licht rijden, moeten het gevoel hebben gehad er is meer.

Geeft aan dat inzicht, ervaring binnen dit vak tot meer kan lijden dan enkel een bonnetje uitschrijven.

Verkeersovertreding komt crimineel duur te staan

AMSTERDAM - Een verkeersovertreding is een 30-jarige vermeende crimineel duur komen te staan. Politieagenten zetten hem onlangs in Amsterdam aan de kant van de weg omdat hij door rood licht reed. Omdat de man al eerder met de politie in aanraking was geweest wegens overtreding van de opiumwet besloten ze zijn dure huurauto te doorzoeken, aldus een politiewoordvoerder maandag.

Daarbij vonden de agenten 150.000 euro cash, vijftien mobiele telefoons en een hoeveelheid marihuana. Tijdens een huiszoeking trof de politie later nog tientallen kilo’s hasj en wiet aan. Ook vond zij papieren van de aankoop van een woning van 310.000 euro met daarbij nota’s van verbouwing en huisraad ter waarde van 93.000 euro. Zijn polshorloge bleek 30.000 euro waard te zijn.

Omdat de man op papier een baan had waar hij slechts 1900 euro per maand verdiende, nam de politie al zijn spullen in beslag.

• Ketel1

Hopelijk vinden ze in Oss e.o. nog wat tuig met losse handjes.

• Lans

Inderdaad goeie zaak!!

Echter ik hoop dat de aanleiding voor onderzoek in de auto iets meer om handen had dan alleen:

–“Omdat de man al eerder met de politie in aanraking was geweest wegens overtreding van de opiumwet besloten ze zijn dure huurauto te doorzoeken,” –

Want dat zijn geen ernstige bezwaren om de bevoegdheid te hebben de auto op de kop te zetten. Ik vermoed dat ze een zware wietlucht roken.

• HJV

Lans schreef:

>

> Echter ik hoop dat de aanleiding voor onderzoek in de auto

> iets meer om handen had dan alleen:

> –"Omdat de man al eerder met de politie in aanraking was

> geweest wegens overtreding van de opiumwet besloten ze zijn

> dure huurauto te doorzoeken,"

Lans,

Dit zijn de woorden van en journalist, hoe het werkelijk zit , ga ervan uit dat de agenten binnen hun bevoegdheden hebben gehandeld.

Mag nu de advocaat van de verdachten zich gaan roeren

Mvg HJV

• Lans

Nee, dat is mij duidelijk. Wilde ik er ook mee aangeven, dat er iets meer was dan de media vermeldt.

Groetjes, Lans

• mwb

Op de site van AA staat er dat er ‘nog wat bevindingen’ waren:

"Bij de controle waren leden van de Quick Response Unit, die deel uitmaken van de afdeling zware criminaliteit van de dienst Regionale Recherche, betrokken. Op vrijdag 27 juni reed een bestuurder van een dure BMW in de omgeving van het Olympisch Stadion door het rode verkeerslicht. De auto werd verderop aan de kant gezet. Beide inzittenden bleken antecedenten te hebben voor de opiumwet, dit in combinatie met de dure huurauto en nog wat bevindingen gaf de rechercheurs reden om verder te zoeken. In de kofferbak troffen ze een hoeveelheid weed en hasj aan. Er lag ook een laptoptas met daarin 150.000 euro aan cash geld. Totaal werden ruim 15 gsm’s aangetroffen.

Huiszoeking

Met name de aangetroffen drugs gaf de rechercheurs de mogelijkheid om ook huiszoeking te doen bij de verdachte bestuurder. Hierbij werden tientallen kilo’s hasj en weed aangetroffen. Tevens troffen de rechercheurs papieren aan van de aankoop van een woning in de Aker van 310.000 euro met daarbij nota’s van verbouwingen en huisraad ter waarde van 93.000 euro. De bestuurder bleek ook een polshorloge om te hebben van 30.000 euro. De verdachte kon geen afdoende verklaring geven voor zijn bezittingen. Hij had een baan waarbij hij op papier 1900 euro per maand verdiende. Terwijl de auto waarin hij reed al 900 euro per maand kostte."

• Lans

Kijk, dat maakt het een stuk duidelijker. Goeie vangst!

• HJV

Schitterend dat er ongevraagd en gewild een nieuwe tak aan die dienst wordt toegevoegd nl KLPD-incasso-teamwerkers.

Personen die aan deze bedragen “@!#$ hebben”en zich zodanig gedragen of er voor hun geen regels zijn en die dan gevat worden.

Ik smul weer.

DRIEBERGEN - De Verkeerspolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) heeft dinsdag op de A16 bij Breda een man uit Amstelveen aangehouden omdat hij nog een boete van 68.215,75 euro had openstaan.

De agenten controleerden de 59-jarige man nadat hij de maximumsnelheid met 27 kilometer per uur had overschreden. Dit meldde het KLPD dinsdag.

• HJV

Man opgepakt met 68.000 euro schuld bij politie

DRIEBERGEN - De Verkeerspolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) heeft dinsdag op de A16 bij Breda een man uit Amstelveen aangehouden omdat hij nog een boete van 68.215,75 euro had openstaan.

NU.nl/Lucas Benschop

De agenten controleerden de 59-jarige man nadat hij de maximumsnelheid met 27 kilometer per uur had overschreden. Dit meldde het KLPD dinsdag.

Boete

Op het politiebureau kon de man 215,75 euro en de boete voor de snelheidsovertreding, 152 euro, direct betalen.

Voor de resterende 68.000 euro kan hij kiezen: betalen of 240 dagen in hechtenis blijven. De man is overgebracht naar het arrestantencomplex in Breda.

• rudi

Achterlijke verhouding. Die 68.000 of 240 dagen hechtenis. Dat is 283,33 per dad netto. Er zijn niet echt veel Nederlanders die dat per dag verdienen !