Politieagente doodgeschoten Amstelveen

• Arie

Politieagente doodgeschoten

AMSTELVEEN - Bij een schietincident in Amstelveen is deze nacht een politieagente om het leven gekomen.

Het gaat om een 28-jarige hoofdagente. Zij overleed in het ziekenhuis aan haar verwondingen.

Het incident gebeurde iets na middernacht aan de Piet de Winterlaan. Dit is een afgelegen weg in de rustige woonwijk Kostverloren nabij natuurgebied Middelpolder. De locatie is afgezet.

De vrouw is vermoedelijk neergeschoten toen ze de verdachte van een geweldsincident wilde aanhouden. De agente was tegen middernacht op weg naar het bureau voor haar nachtdienst, toen ze een BMW zag waarvan de chauffeur opviel door zijn rijgedrag. Ze belde de meldkamer en vroeg het kenteken na te trekken. De BMW bleek eerder te zijn weggereden na een geweldsincident in Amstelveen.

Even later kreeg de meldkamer diverse telefoontjes over een schietpartij in de Piet de Winterlaan. Collega's troffen de agente daar zwaargewond aan. Ze is in het ziekenhuis overleden.

De schutter is nog voortvluchtig, zo heeft de politie bekendgemaakt.

Het komt in Nederland niet vaak voor dat een agent om het leven komt tijdens zijn of haar dienst. De laatste keer was waarschijnlijk in 2004. Toen werd een brigadier van de politie Twente in het centrum van Enschede doodgeschoten toen hij een Duitser wilde fouilleren die met een drugsdeal bezig was.

Bron: http://www.ad.nl/amsterdam/2434248/Politieagente_doodgeschoten.html

Gelukkig komt het inderdaad maar zeer weinig voor, maar iedere keer als het gebeurt schrik je weer. Op weg naar haar werk, omdat zij wilde helpen de samenleving een stukje veiliger te maken. Dat werd haar helaas noodlottig. Ik wens de nabestaanden, collega's en vrienden heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

En ik spreek de hoop uit dat de dader maar zeer snel mag worden gevonden en op een gepaste straf mag rekenen!

UPDATE 08.23 UUR:

Er is inmiddels vanochtend een verdachte aangehouden. Het betreft een man. Nadere bijzonderheden ontbreken.

UPDATE 11.04 UUR

Inmiddels is er een persconferentie geweest en daar is gezegd dat de aangehouden verdachte een bekende van de politie is en eerder heeft gezeten wegens gewelds- en zedenmisdrijven. Hij heeft verklaard de agente in koelen bloede te hebben doodgeschoten toen zij zich had gelegitimeerd als politiebeambte en de man had gewezen op zijn rijstijl. Voor het overige: zie bovenstaande link.

Condoleanceregister:

http://condoleance.politie-amsterdam-amstelland.nl/index.php?id=1

• De enige echte Frits

Een risico waarvan je weet dat hij op de loer ligt in ons vak en waarvan je hoopt dat het je nooit zal treffen…..

Ook van mij heel veel sterkte toegewenst voor nabestaanden, vrienden en collegae.

Frits.

• Lans

Veel sterkte voor de nabestaanden en directe collega's.

• wdm

Ook namens mij zeer veel sterkte toegewenst voor familie, vrienden en collega's.

• sijlvia

heel veel sterkte.

• Black Identity

Sterkte

• Frankovski

Ook vanuit mij enorm veel sterkte gewenst aan de familie, vrienden, kennissen en uiteraard de collega's van de jonge agente.

Vreselijk idee dat er mensen op deze wereld zijn die denken dat zij het recht hebben iemand anders van het leven te kunnen beroven.

• MartijnV

Heel veel sterkte aan familieleden, vrienden en collega' s met het verwerken van dit plots groot verlies!!!!

Dit valt met geen pen te beschrijven…………

Martijn

• PieterPost

Heel veel sterkte aan de familie , vrienden en collegae met het verwerken van dit grootse verlies.

PieterPost

Beveiliger te Friesland

• --->zoeff<---

sterkte