Mag dit?

• Broeder

Beste Collega Hulpverleners,

Ik heb via Marktplaats deze motor gekocht, een K75rt, oud dienstfiets.

Deze is gebruikt in Transport begeleiding, en heeft de nodige striping.

Ik heb de oranje flitslichten ect er al afgehaald, maar mag de striping wel?

Ik kan alleen artikelen vinden over personen die op Politievoertuigen lijken, uiteraard mag dat niet.

Maar wat mag dan weer wel?

Ook onze dienst verkoopt wagen met de ambu striping er gewoon op, en die rijden ook gewoon jaren rond.

Omdat ik graag zekerheid wil, besloot ik er toch even een bericht aan te wagen.

• ¥ Lotje ­­¥

Tja. iets om uit te zoeken denk ik . Maar ik zou de strepen gewoon een ander kleurtje geven . Het valt dan ook goed op, en je weet zeker dat het mag ;)

• Broeder

Hoi Lotje, bedankt voor je reactie!

Ik wil hem eigenlijk in de originele staat behouden.

Als ik hem kaal maak krijg ik kleurverschil in de lak, en dan moet ik inderdaad hem over laten spuiten of nieuwe striping er op laten zetten.

Als ik de stickers verwijder, laat ik hem liever kaal dan zelf te gaan **** met stickers :-)

Maar zoals hij er nu uit ziet is hij wel erg netjes, daarom dat ik het liever zo laat.

Dat is ook de reden dat ik het hier even post om te kijken of dat wel mag.

Als ik het zo zie op het internet, zijn er geen problemen, maar ik wil graag zekerheid boven alles :-)

• Willem J

Ik heb ooit eens begrepen dat de striping een copyright is van de politie.

Nu weet ik niet of dit alleen voor de kleur striping geldt of ook voor het model en uitvoering.

Dat is het enige wat ik me zou kunnen bedenken waarom het niet zou mogen.

Voor de rest ben ik van mening dat het geen probleem zou moeten zijn.

De motor is gebruikt in de transport begeleiding. Blijkbaar was er toen ook geen bezwaar tegen uitvoering van de striping dus waarom nu wel?

Zo lang jij je niet uitgeeft als politieagent en mensen aan de kant gaat zetten zie ik niet in waarom het niet zou mogen.

Het valt in ieder geval goed op en als een medeweggebruiker toch denkt dat er politie aankomt dan verminderd deze in het ergste geval de snelheid om geen bon te krijgen.

En wie kan daar nu op tegen zijn ;-)

• Broeder

hahaha, ik ga echt geen mensen aan de kant zetten, dat lijk me niets.

Vind het al rottig genoeg als ik naar mijn werk toe moet in mijn ambu-pak, mensen reageren daar gelijk op.

Wat mij prettig lijkt aan de striping is dat het opvalt, dus kan je zo goed gezien worden. Dat bespaard me straks mischien dat mijn collega's mij van een motorkap af moeten schrapen

• - Gerard -

Broeder, je zegt het zelf eigenlijk al. Het mag niet lijken op de politie…….. dus ja, dit mag.

Je had de flitslampen er ook niet af hoeven te halen. Zelfs blauw mag ….. met die restrictie dat ze niet aangesloten zijn en dus niet functioneren.